Ticker

15/recent/ticker-posts

Καθήκοντα Διευθυντών Βιομηχανίας- Αρμοδιότητες διευθυντών επιχείρησης-Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

 

Η γραπτή εργασία τεχνολογίας Β' Γυμνασίου αποτελεί κομμάτι της ομαδικής εργασίας.

Οι εργασίες όλων των μαθητών της ομάδας πρέπει να έχουν ενιαία μορφή και εμφάνιση.

 Η συνολική γραπτή εργασία της ομάδας αποτελείται:

·         Από το  εξώφυλλο όπου θα αναφέρεται:

ü  Το όνομα της επιχείρησης

ü  Το είδος της

ü  Ο λογότυπος

ü  Η έδρα

ü  Η εικονική της ηλεκτρονική  διεύθυνση

·         

τεχνολογια γυμνασιου
Αμέσως στην επόμενη αναφέρονται οι ρόλοι και τα ονόματα των παιδιών που έχουν αναλάβει κάθε ρόλο Μπορεί να υπάρχει στην επόμενη σελίδα και το οργανόγραμμα που έχει δημιουργήσει ο Διευθυντής προσωπικού.

·         Ακολουθούν επίσης αν υπάρχουν  φωτογραφίες από την κατασκευή της μακέτας

·         Ακολουθούν οι γραπτές εργασίες κάθε ρόλου με τη σειρά που αναφέρονται προηγουμένως οι οποίες μπορούν να περιέχουν:

ü  Εξώφυλλο με το όνομα του μαθητή και το ρόλο που έχει αναλάβει

ü  1ο .Κεφάλαιο: Βασικές Αρμοδιότητες-δραστηριότητες  του  ρόλου σας   μέσα  στην (εικονική)    βιομηχανία- επιχείρηση που μελετά  η ομάδα σας.

 Εδώ  να αναφερθεί  στο τέλος με ποιο τρόπο συμβάλλατε ως Διευθυντής τμήματος  στην κατασκευή της μακέτας εκπροσωπώντας το ρόλο σας.

ü  2ο .Κεφάλαιο: Συνεργασίες  του  ρόλου σας  με  άλλα τμήματα  της    βιομηχανίας-επιχείρησης μελέτης (διαβάζοντας προσεκτικά τις αρμοδιότητες κάθε ρόλου θα βρείτε τις απαντήσεις γι΄ αυτό το κεφάλαιο)

Επίσης θα αναφέρετε  τη συνεργασία σας με τους υπόλοιπους μαθητές στην κατασκευή της μακέτας

ü  3ο . Κεφάλαιο: Συμπεράσματα  -προτάσεις  για  τη   βελτίωση  του ρόλου(τμήματος)  στην βιομηχανία- επιχείρηση μελέτης .Προτάσεις επίσης για βελτίωση στη συνεργασία στην ομαδική εργασία και στην κατασκευή της μακέτας.

ü  Πηγές  Πληροφόρησης(να  αναφερθούν  όλες  οι  πηγές)

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΒΙΝΤΕΟΜΑΘΗΜΑ  ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΡΟΛΟ





           



ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ 
 ΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ

Αρμοδιότητες Γενικού Διευθυντή

-Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Λέξεις κλειδιά:
Προϊστάμενος,συντονιστής,στόχοι,στρατηγική,εισηγήσεις,
χρονοδιάγραμμα εργασιών,Διοικητικό συμβούλιο,εξελίξεις της αγοράς,εκπρόσωπος εταιρείας

Οι Γενικοί Διευθυντές είναι ανώτατα στελέχη της Εταιρείας, επιλέγονται μεταξύ εξειδικευμένων στελεχών διοίκησης του προσωπικού της Εταιρείας ή εκτός αυτού.

Καθήκοντα
Ένας γενικός διευθυντής έχει την γενική  ευθύνη για μια επιχείρηση ή την οργάνωση αυτής.
Ο γενικός  διευθυντής είναι αρμόδιος για όλα τα τμήματα αυτής.
Οι γενικοί διευθυντές διευθύνουν την εταιρεία μέσω των διευθυντών των επιμέρους τμημάτων.
Εντούτοις, ένας Γενικός Διευθυντής μπορεί συνεργάζεται με άτομα που του υποβάλλουν  εκθέσεις και αναφορές  σε αυτόν  που μπορούν να μην  είναι διευθυντές τμημάτων.
 Ένας γενικός διευθυντής έχει τη δύναμη να προσλάβει, να απολύσει, ή να προαγάγει τους υπαλλήλους της εταιρείας.
 

 Ένας γενικός διευθυντής είναι συχνά αρμόδιος για το γενικό προγραμματισμό και την κατεύθυνση της επιχείρησης ή της οργάνωσης και αφήνει την καθημερινή διαχείριση των διάφορων λειτουργιών στους διευθυντές των τμημάτων της επιχείρησης..
Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας είναι υπεύθυνος για όλους τους υπόλοιπους διευθυντές, και για την γενική καλή λειτουργία της εταιρείας.
 Ο ρόλος του είναι κάπως γενικός, χωρίς να έχει κάποια εξειδίκευση σε κάτι συγκεκριμένο, αλλά έχοντας πιο πολύ τη θέση του συντονιστή όλων των εργαζομένων.
Καθήκοντα - Αρμοδιότητες
·        Εξασφάλιση της σωστής λειτουργίας του  εργασιακού περιβάλλοντος, 

  • του συνεχούς- έγκαιρου προγραμματισμού της αποτελεσματικής διοικητικής και παραγωγικής διαδικασίας της Εταιρείας.
·        Εποπτεία των Διευθύνσεων και συνεργασία για την εκπλήρωση των στόχους τους.
·        Διαχείριση  εισερχόμενης αλληλογραφίας - υπογραφή εξερχόμενων εγγράφων.
·        Δικαίωμα υπογραφής για οικονομικές συναλλαγές.
·        Προετοιμασία και εισήγηση στο Δ.Σ. προγραμματισμού  κοινωνικών Δράσεων.(προστασία του περιβάλλοντος).
·        Συνολική εποπτεία και συντονισμός όλων των τμημάτων της εταιρείας
·        Συμμετοχή στην Παρουσίαση των Δράσεων σε συνέδρια και ημερίδες.
·        Σχεδιασμός - υλοποίηση και παρακολούθηση του ετήσιου  προϋπολογισμού της Εταιρείας .
·        Προετοιμασία οικονομικού απολογισμού - ισολογισμο΄θτης Εταιρείας για κάθε οικονομικό έτος.
·        Ενημέρωση του Δ.Σ. για την πορεία εκτέλεσης των δράσεων της Εταιρείας.
·        Ο γενικός διευθυντής ασχολείται με τις Δημόσιες Σχέσεις δηλαδή στην προσπάθεια  της επιχείρησης, να προβληθεί ευρέως και να δημιουργήσει θετική εικόνα γύρω από το πρόσωπό της .
·        Ο Γενικός Διευθυντής είναι υπεύθυνος για την συνολική  στρατηγική της επιχείρησης σε βάθος χρόνου  με σκοπό καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα.
.

 Περισσότερες Πληροφορίες  για τα καθήκοντα-αρμοδιότητες του Γενικού Διευθυντή θα βρείτε επίσης :

Σχολικό βιβλίο σελίδα 40 και 41


 

Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α)Περίγραψε τα καθήκοντα-αρμοδιότητες του Γενικού Διευθυντή

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα  συνοπτικά

  γ)κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη  εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα .πχ:

  •  τι θα έκανες για να ανταμείψεις του αποδοτικούς εργαζόμενους,
  • πως θα συντονίσεις καλύτερα τα διάφορα τμήματα της εταιρείας
  • ποιους στόχους θα θέσεις
  • Με ποιες εταιρείες θα συνεργαστείς κτλ.


 

Αεμοδιότητες Διευθυντή Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D)


Λέξεις κλειδιά:
Πειράματα,επιστήμονας,ερευνητής,προσόντα,αποτελεσματικότητα της έρευνας,θέματα έρευνας ανάλογα την βιομηχανία


Οι διευθυντές μονάδων έρευνας και ανάπτυξης


Σχεδιάζουν, διευθύνουν και συντονίζουν τις ερευνητικές και αναπτυξιακές δραστηριότητες της επιχείρησης ή του οργανισμού, υπό την καθοδήγηση   του  Γενικού Διευθυντή  , και σε συνεργασία με τους διευθυντές των  άλλων τμημάτων  της επιχείρησης.


Προσόντα


Τα προσόντα που απαιτούνται για αυτή τη θέση είναι υψηλά. 

Απαιτείται :

  •  πανεπιστημιακό πτυχίο πχ χημικού-χημικού μηχανικού,χημικού τροφίμων,βιολόγου,ανάλογα με τα προϊόντα που παράγει η επιχείρηση
  •   χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας 
  •  μεγάλος βαθμός δημιουργικότητας,παρατηρητικότητας και εφευρετικότητας.


Καθήκοντα-Αρμοδιότητες 
·        Το τμήμα αυτό έχει την ευθύνη για την οργάνωση και εφαρμογή ερευνών και πειραμάτων, με σκοπό τη βελτίωση όλων των φάσεων παραγωγής της βιομηχανίας, από την παραλαβή των πρώτων υλών έως  την πώληση των προϊόντων της.

Το τμήμα έρευνας μπορεί να κάνει έρευνες με τα παρακάτω θέματα:

  • καλύτερη συσκευασία του προϊόντος για την προστασία του περιβάλλοντος
  • καλύτερες συνθήκες αποθήκευσης και διατήρησης ευαίσθητων πρώτων υλών 
  • καλύτερο σύστημα ποιοτικού ελέγχου παραγωγής
  • χρήση αυτόματων μηχανών-ρομπότ για μεγιστοποίηση  ρυθμού παραγωγής
  • χρήση βιοδιασπώμενων υλικών συσκευασίας
  • καλύτερες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό
  • καλύτερες πρώτες ύλες για καλύτερο τελικό προϊόν 
  • κτλ.
Συνεργάζεται με το τμήμα οικονομικών για την καλύτερη αξιοποίηση των οικονομικών πόρων  του τμήματος και το μεγαλύτερο όφελος της επιχείρησης.
Συνεργάζεται με το τμήμα ασφάλειας προσωπικού με τη διεξαγωγή ερευνών για την βελτιστοποίηση της ασφάλειας στο χώρο εργασίας
Σε συνεργασία με το τμήμα Προμήθειών  πραγματοποιεί έρευνας για  την καλύτερη αποθήκευση των πρώτων υλών αλλά και των έτοιμων προϊόντων

·        Τα πορίσματα των ερευνών χρησιμοποιούνται από τους υπεύθυνους των διαφόρων τμημάτων, για την εξασφάλιση καλύτερου ποιοτικού και οικονομικού αποτελέσματος.
·        Είναι προφανές ότι τμήματα ερευνών και ανάπτυξης υπάρχουν σε  μεγάλες επιχειρήσεις και η λειτουργία τους κοστίζει σημαντικά. Το κόστος λειτουργίας τους επιβαρύνει την τιμή του παραγομένου προϊόντος σε ένα σημαντικό ποσοστό.
·        Συνεπώς αν το τμήμα ερευνών δεν αποδίδει θετικά αποτελέσματα ώστε να αντισταθμίσει το  κόστος. λειτουργίας του από τις οικονομίες που δημιουργούν οι καινοτομίες του, είναι ασύμφορη η λειτουργία του γι' αυτό πολλές εταιρείες συνεργάζονται με μεγάλα Πανεπιστήμια για να πραγματοποιήσουν από κοινού έρευνες.
·        Οι μεγάλες  επιχειρήσεις διατηρούν τμήματα ερευνών και ανάπτυξης, για ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών με σκοπό την συνεχή βελτίωση των προϊόντων τους και την απόκτηση φήμης και μεγαλύτερου μεριδίου στην παγκόσμια αγορά 


Πληροφορίες για  την γραπτή εργασία μπορείτε να βρείτε επίσης:

 στο σχολικό βιβλίο σελ.52 και 53


Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω:

α)Περιέγραψε τα  καθήκοντα-αρμοδιότητες του Διευθυντή Έρευνας και Ανάπτυξης

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα πχ. 
  • σε ποιους τομείς θα κάνεις έρευνες
  • Ποιες φάσεις παραγωγής θα βελτιώσεις μέσω ερευνών
  • Τι έρευνες θα έκανες για εξοικονόμηση ενέργειας ή την προστασία του περιβάλλοντος
  • με ποια πανεπιστήμια-σχολές θα συνεργαστείς 
  • κτλ.


Αρμοδιότητες Διευθυντή Οικονομικών  


Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Λέξεις κλειδιά:

Προϋπολογισμός,έσοδα,έξοδα,μισθοδοσία,μετοχές,καταστατικό,ισολογισμός,τραπεζικές συναλλαγές,λογιστήριο,κοστολόγηση,φοροτεχνικά,οικονομικό έτος,τιμολόγια,αποδείξειες,μηχανοργάνωση


Επιγραμματικά θα μπορούσε να λεχθεί ότι βασικός αντικειμενικός στόχος της οικονομικής διεύθυνσης είναι η εξασφάλιση των αναγκαίων  οικονομικών  πόρων για τη λειτουργία της επιχείρησης και ο έλεγχος της χρησιμοποιήσεως αποδοτικότητάς τους μέσω σχεδιασμού προγράμματος δράσης.
O οικονομικός διευθυντής είναι υπεύθυνος:
·        για τη διαχείριση των οικονομικών πτυχών ενός οργανισμού και για την παροχή οικονομικών συμβουλών και στήριξης στους άλλους τομείς για τη λήψη αποφάσεων .
·        Ο οικονομικός διευθυντής μπορεί να απασχολείται σε οργανισμούς τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα.
·        Η εργασία ενός οικονομικού διευθυντή λαμβάνει χώρα σε περιβάλλον γραφείου.
·        Βρίσκεται στο πρώτο επίπεδο της ιεραρχίας μαζί με τον διευθυντή παραγωγής, πωλήσεων, marketing, εφοδιασμού κλπ.
      Διευρύνοντας την περιγραφή του φάσματος των δραστηριοτήτων λειτουργιών της οικονομικής διεύθυνσης θα προσθέσουμε ότι οι λειτουργίες της είναι :
·        Η αποτίμηση αξιολόγηση, η καταγραφή και αναφορά στη διεύθυνση του αποτελέσματος σε   σύγκριση με τον σχεδιασμό – προϋπολογισμό, μέσω καθιερωμένων προτύπων (κόστους, τιμών κλπ), των αρχών της οικονομικής επιστήμης και συστήματος ελέγχου.
·        Η καθιέρωση και υποβολή των αντικειμενικών στόχων της επιχείρησης μέσω του επιχειρησιακού σχεδιασμού.
·        Η αξιολόγηση, ερμηνεία των επιρροών του εξωτερικού περιβάλλοντος στην επίτευξη των αντικειμενικών στόχων της επιχείρησης.
·        Η προστασία των παραστατικών  στοιχείων μέσω του εσωτερικού ελέγχου , ασφαλίσεως κλπ.
·        Η αναφορά (REPORTING) των οικονομικών  αποτελεσμάτων  της επιχείρησης στους ενδιαφερόμενους φορείς (μετόχους, Δημόσιο κλπ.).     

·        Είναι  υπεύθυνος  για  τις φορολογικές υποθέσεις  της επιχείρησης
·        Είναι υπεύθυνος  για  την έκδοση  μετοχών  στο  Χρηματιστήριο


Περισσότερες πληροφορίες για τις Αρμοδιότητες-καθήκοντα του Διευθυντή Οικονομικών μπορείτε να βρείτε :

 Στο σχολικό βιβλίο σελ 45 και 46


Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω:

α)Περίγραψε τα καθήκοντα-αρμοδιότητες ενός Διευθυντή Οικονομικών

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά .

  γ)κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στην εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα πχ. :
  •  αναζήτησε ισολογισμό μιας εταιρείας και φτιάξε έναν δικό σου, 
  • σε ποια χρηματιστήρια θα εισαχθεί η μετοχή της εταιρείας κτλ




Αρμοδιότητες Διευθυντή Πληροφοριακών Συστημάτων 


 Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου 

Λέξεις κλειδιά:

Πληροφοριακό σύστημα εταιρείας,προγράμματα μηχανοργάνωσης,προγράμματα διαχείρισης αποθήκης,αναβάθμιση λογισμικού,ασφάλεια λογισμικού,επεξεργασία δεδομένων,συλλογή δεδομένων,υποστήριξη συστήματος  μηχανοργάνωσης,εκπαίδευση προσωπικού,ασφάλεια πληροφοριακού συστήματος από κακόβουλες επιθέσεις.,antivirus, Εγκατάσταση κεντρικού UPS κτλ.


Ο Διευθυντής Πληροφοριακών Συστημάτων είναι υπεύθυνος:
·        για την σωστή λειτουργία των  εγκαταστημένων υπολογιστών της εταιρείας, και κατ’ επέκταση των μηχανών που παίρνουν κρίσιμες πληροφορίες για την λειτουργία τους από υπολογιστές.
·        Υποχρέωση του είναι επίσης και η προστασία των υπολογιστών  της εταιρείας από ιούς και άλλο κακόβουλο λογισμικό, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε διακοπή της γραμμή παραγωγής.
·        Εκτός από την καλή λειτουργία του επιχείρησης, φροντίζει και για την προβολή  της στον παγκόσμιο ιστό (Internet).

·        Είναι υπεύθυνος για την δημιουργία και την συντήρηση του διαδικτυακού τόπου της βιομηχανίας, καθώς και για την ανανέωση των πληροφοριών που είναι καταχωρημένες σε αυτόν (π.χ. ανανέωση της λίστας προϊόντων χρησιμοποιώντας τις καινούριες λίστες που προμηθεύεται από την Διευθύντρια Marketing, προσθήκη γραφικών, διόρθωση σφαλμάτων κ.λπ.).
·        Εγκαθιστά  νέα  προγράμματα στους υπολογιστές
·        Συνεργάζεται  με  το τμήμα  εκπαίδευσης  για  την εκπαίδευση του  προσωπικού  στη χρήση  των υπολογιστών
·        Συνεργάζεται  με  το τμήμα  οικονομικών  για  την προμήθεια  των απαραίτητων μηχανημάτων για  την σωστή λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος  της επιχείρησης.

Περισσότερες πληροφορίες  για τον Διευθυντή Πληροφοριακών Συστημάτων  μπορείτε να βρείτε:

Στο σχολικό βιβλίο σελίδα 65



 Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω:

α)Περιέγραψε  αρμοδιότητες -καθήκοντα του Διευθυντή Πληροφοριακών συστημάτων

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα πχ. :

  • τι θα έκανες για την ασφάλεια της ιστοσελίδα της εταιρείας
  • τι σεμινάρια θα έκανες σε συνεργασία με τον Διευθυντή εκπαίδευσης κτλ

 

Αρμοδιότητες Διευθυντή παραγωγής


 Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Λέξεις κλειδιά:
Διαχείριση παραγωγής,μαζική παραγωγή,πρόγραμμα παραγωγήςπαραγωγής,γραμμή παραγωγής,αυτοματοποίηση,χρήση ρομπότ,κατασκευή δειγμάτων,προστασία του περιβάλλοντος κτλ

Ο διευθυντής παραγωγής είναι υπεύθυνος για τον συντονισμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων παραγωγής  με σκοπό να παράγουν προϊόντα υψηλής ποιότητας με το μικρότερο δυνατό κόστος.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ - ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
·        Φροντίζει για την κατασκευή δείγματος  που προτείνονται για παραγωγή καθώς και το τελικό βήμα με την συνεργασία με τον Μηχανικό Σχεδίασης και τους Διευθυντές Ποιοτικού ελέγχου , Έρευνας και Μάρκετινγκ .
·        Σχεδιάζει , τη γραμμή  παραγωγής κάθε προϊόντος  και υπολογίζει τον χρόνο που  απαιτείται των επιμέρους εργασιών με συνεργασία την ομάδα των Μηχανικών Παραγωγής
·        Αλλάζει το πρόγραμμα  παραγωγής, αν διαπιστώσει ότι ο αρχικός σχεδιασμός παραγωγής δεν είναι αποδοτικός  από πλευράς ποιότητας και κόστους σε συνεργασία με τα αντίστοιχα τμήματα
·        Αναλύει όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν τη .διαδικασία  της παραγωγής ( μεταφοράς, φορτοεκφορτώσεις, διαδικασίες συντήρησης, συσκευασίας κλπ.) και πραγματοποιεί τις απαιτούμενες αλλαγές, ώστε η παραγωγική διαδικασία να προσαρμόζεται στις εξελίξεις και η επιχείρηση να παραμένει ανταγωνιστική.
·              Καθορίζει, σε συνεργασία με τον διευθυντή Ποιοτικού Ελέγχου, το σύστημα και τα σημεία ελέγχου της παραγωγής.
·        Επιβλέπει όλες τις  φάσεις  παραγωγής για να διαπιστώσει ότι όλα γίνονται με τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί.
·        Φροντίζει για την καλύτερη διακίνηση των πρώτων . υλών από τις αποθήκες στο χώρο παραγωγής καθώς και τη ροή και εσωτερική διακίνηση των προϊόντων.
·        Οργανώνει το χώρο παραγωγής επιλέγοντας τα  κατάλληλα μηχανήματα με σκοπό την αυτοματοποίηση της παραγωγής, ύστερα από εισήγηση των Μηχανικών Παραγωγής.
·        Προγραμματίζει την παραγωγή . και τον ρυθμό  παραγωγής σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς τη δυνατότητα παραγωγής της επιχείρησης.
·        Επιλέγει σε συνεργασία με τον Διευθυντή Προσωπικού το κατάλληλο  ανθρώπινο δυναμικό.
·        Αντιμετωπίζει τα έκτακτα προβλήματα, ( βλάβες μηχανημάτων, κλπ.).
·        Λαμβάνει  τα απαραίτητα μέτρα ώστε η επιχείρηση να μην ρυπαίνει  το περιβάλλον.
·        Δίνει αναφορά στον γενικό διευθυντή για την εξέλιξη της παραγωγής.

Περισσότερες πληροφορίες  για τον Διευθυντή Παραγωγής μπορείτε να βρείτε :

Στο σχολικό βιβλίο σελίδες 50,51 και 52




 Γραπτή Εργασία Τεχνολογίας: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α)Περιέγραψε τα καθήκοντα-αρμοδιότητες του Διευθυντή Παραγωγής

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα π.χ. :
  •  σχεδίασε τη γραμμή παραγωγής-βήματα ενός προϊόντος της βιομηχανίας μελέτης,
  •  επίσης τι βελτιώσεις θα έκανες στο τμήμα παραγωγής για καλύτερη ποιότητα  κτλ.



Αρμοδιότητες Διευθυντή Μάρκετινγκ


Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Λέξεις κλειδιά:
Αγορά,διάθεση προϊοντων,στρατηγική Μάρκετινγκ,έρευνα αγοράς-Γκάλοπ, ερωτηματολόγια,διαφήμιση,διαφημιστική καμπάνια,σχεδιασμός αφίσας,δείγμα πληθυσμού,προϊόν,τιμή ,αγορά,ανταγωνισμός,πρόβλεψη πωλήσεων,τεχνικές προώθησης πωλήσεων  μέσω ηλεκτρονικών κοινωνικών δίκτύων κτλ


Γενικά
Το μάρκετινγκ (marketing) συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών.

Προσπαθεί δηλαδή, με κύριο εργαλείο την  έρευνα αγοράς, να αντιστοιχίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγει με τον πελάτη- στόχο που τα χρειάζεται ή τα επιθυμεί, ή ακόμα καλύτερα αφού κατανοήσει τις  ανάγκες. και τις επιθυμίες του, να κατασκευάσει τα αντίστοιχα προϊόντα / υπηρεσίες με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που ο πελάτης .επιθυμεί., να του τα γνωστοποιήσει (διαφήμιση και προώθηση), να τα καταστήσει διαθέσιμα μέσα από τα κανάλια διανομής (τα μαγαζιά και οι τοποθεσίες που αυτά είναι διαθέσιμα) στην τιμή που θα πρέπει αυτά να πωλούνται.
Ο βασικός στόχος του μάρκετινγκ, ειδικότερα όσον αφορά τα καταναλωτικά αγαθά, δηλαδή αυτά που απευθύνονται στους τελικούς καταναλωτές (και όχι σε άλλες επιχειρήσεις και οργανισμούς, οπότε και γίνεται λόγος για βιομηχανικά προϊόντα/υπηρεσίες) είναι οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.
Ειδικότερα τα στελέχη μάρκετινγκ μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού προσπαθούν να δημιουργήσουν μία μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη προσφέροντας   μέγιστη  αξία στα προϊόντα τους, αξία υψηλότερη από τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού.

Μέσα από την υψηλότερη αυτή αξία επιτυγχάνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, δηλαδή η υπεροχή της ίδιας και των προϊόντων της έναντι του ανταγωνισμού.

Όλα τα παραπάνω με τη σειρά τους οδηγούν σε πιστότητα των πελατών και τελικά σε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις των προϊόντων / υπηρεσιών της επιχείρησης.


ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ

ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗΣ

ΤΜΗΜΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ


α)ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ


Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Ορισμός
Έρευνα αγοράς (Market research) θεωρείται κάθε οργανωμένη προσπάθεια συλλογής πληροφοριών σχετικά με την αγορά και τους καταναλωτές. Η έρευνα αγοράς μελετά τις καταναλωτικές συνήθειες σε συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού, αναγνωρίζει τυχών ανεκπλήρωτες ανάγκες επίσης δημιουργεί και νέες ανάγκες και σκοπό έχει τη συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών που σχετίζονται με τις ανάγκες μιας συγκεκριμένης αγοράς-στόχου, το μέγεθος της, αλλά και τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις που υπάρχουν σε μια αγορά.
·        Συντάσσει  ερωτηματολόγια  για να  μελετήσει  τις ανάγκες των καταναλωτών
·        Κάνει  έρευνες για  την συμπεριφορά  των  ανταγωνιστριών εταιρειών.
·        Πραγματοποιεί  διαδικτυακές έρευνες  μέσω  των κοινωνικών δικτύων  για να μελετήσει  τη γνώμη που έχουν οι καταναλωτές για  την επιχείρηση.
·        Σε συνεργασία  με  τον σχεδιαστή κάνει  έρευνες  για  την αποδοχή  ή όχι κάποιων νέων σχεδίων
·        Πραγματοποιεί  και  έρευνες μέσα  στην επιχείρηση για  να  μελετήσει  τις ανάγκες  των εργαζομένων  και  να προωθήσει τα αποτελέσματα  στον Διευθυντή και  στον Διευθυντή προσωπικού

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε και στο σχολικό βιβλίο σελ 42 και 43

Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω:

α)Περιέγραψε τα καθήκοντα-αρμοδιότητες του Διευθυντή Έρευνα Αγοράς

β)Με ποιους συνεργάζεσαι  από τους υπόλοιπους ρόλους  και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)Κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα π.χ:
  •  τι έρευνες θα έκανες με τη χρήση των  μέσων κοινωνικής δικτύωσης, 
  • σχεδίασε ένα ερωτηματολόγιο για  να καταγράψεις τις γνώμες του κοινού για τα προϊόντα της εταιρείας κτλ

Β)Διευθυντής  Διαφήμησης 

Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου 


Ορισμός
Διαφήμιση
 είναι διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτικού κοινού για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία επί πληρωμή. Η διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιεί άλλοτε συγκινησιακά χαρακτηριστικά (επίκληση στο συναίσθημα) που συνδέουν τον χρήστη με την αγορά ή την χρήση του προϊόντος και άλλοτε λογικά χαρακτηριστικά (επίκληση στη λογική) όπως τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του προϊόντος σε σχέση με τα ανταγωνιστικά.
Η διαφήμιση ανήκει στο μείγμα προβολής και επικοινωνίας του τμήματος Μάρκετινγκ
Η διαφήμιση αποτελεί μια μορφή επικοινωνίας για ένα προϊόν/ιδέα/αγαθό, έχει σαφή σχεδιασμό, είναι αισθητικά ελκυστική και έχει ευφυές περιεχόμενο που στοχεύει να πείσει το στόχο της να καταλήξει σε μια απόφαση επιθυμητή για το διαφημιζόμενο. Σκοπός της διαφήμισης κατά κανόνα είναι να αυξήσει τις πωλήσεις ενός προϊόντος ή να το κάνει αποδεκτό από όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό ατόμων αναφερόμενη στα θετικά στοιχεία του προβαλλόμενου είδους/προσώπου/ιδέας/αγαθού/υπηρεσίας/φορέα. Παράλληλα μπορεί να ενημερώνει το κοινό για την τιμή, τη διαθεσιμότητα, τους τυχόν κινδύνους από τη χρήση του προβαλλομένου είδους κ.λπ.
Ο διαφημιστής έχει ως στόχο το προϊόν να προβάλλεται με στοιχεία ενημέρωσης που να είναι ευχάριστα, να το κάνουν προτιμητέο, να είναι πειστικά και να οδηγούν σε αγορά ή αποδοχή. Αυτό είναι πιο εύκολο όταν η διαφήμιση συνδέει το προβαλλόμενο αντικείμενο με τις προσωπικές αρχές του κοινού στο οποίο στοχεύει. 
Κάθε διαφήμιση αποτελεί ένα μήνυμα το οποίο είναι κωδικοποιημένο και έχει ως πομπό την επιχείρηση και δέκτη το καταναλωτικό κοινό.
Καθήκοντα Διευθυντή Διαφήμισης:
·        Σχεδιάζει  διαφημιστικές  προβολές  σε όλα  τα δυνατά  μέσα  για  τα  νέα  προϊόντα της εταιρείας
·        Διαφημίζει  με  τη συνεργασία  των Δημοσίων σχέσεων  το  κοινωνικό έργο  της επιχείρησης.
·        Διαφημίζει  την ασφάλεια  των εγκαταστάσεων
·        Διαφημίζει  τους αυστηρούς ποιοτικούς ελέγχους που εφαρμόζει  η εταιρεία  σε όλα τα στάδια  παραγωγής
·        Διαφημίζει τα προϊόντα της εταιρείας  στο youtube )instagram –facebook κτλ
·        Σχεδιάζει διαφημιστικές προβολές για τα προϊόντα που έχουν πρόβλημα

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε :

 στο σχολικό βιβλίο σελ 43


Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω:

α)Περιέγραψε αρμοδιότητες -καθήκοντα του Διευθυντή Διαφήμισης

α)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  β)Κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα πχ: 
  • σχεδίασε μία διαφημιστική αφίσα, 
  • δημιουργία  διαφημιστικού σποτ με την συμμετοχή των συμμαθητών  σου,
  •  δημιούργησε ένα σλόγκαν-διαφημιστικό μήνυμα κτλ


Γ)Διευθυντής πωλήσεων 


Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου


Ο Διευθυντής πωλήσεων έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη όλων εκείνων των δραστηριοτήτων οι οποίες είναι απαραίτητες, προκειμένου η επιχείρηση να διαθέτει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της στην αγορά, ώστε να αγοράζονται από τους καταναλωτές – πελάτες.
Καθήκοντα
Ειδικότερα:
·        αναλαμβάνει τη θέσπιση αντικειμενικών στόχων για το πρόγραμμα πωλήσεων της επιχείρησης και το σχεδιασμό τρόπων για την επίτευξη τους, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της αγοράς στην οποία απευθύνεται.
·        Πραγματοποιεί έρευνα αγοράς για να διαπιστώσει το είδος και τη φύση των προϊόντων που ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών – πελατών της επιχείρησης στην οποία προΐσταται

  • Να καθορίσει τις αρμοδιότητες των πωλητών και να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που θα συμβάλλουν στην επιτυχία της ομάδας.
  • Να διαμορφώσει την ομάδα πωλήσεων προσλαμβάνοντας, εκπαιδεύοντας και κατευθύνοντας τους ανθρώπους που την αποτελούν.
  • Να βοηθάει την ομάδα να κάνει σωστή χρήση των δεδομένων που υπάρχουν για τους πελάτες και των εργαλείων που προσφέρει η εταιρεία.
  • Να μεταδίδει ενθουσιασμό στα μέλη της ομάδας δημιουργώντας μία κουλτούρα επιτυχίας, επιδεικνύοντας ηγετικά χαρακτηριστικά και παρέχοντας τα κατάλληλα κίνητρα.
  • Να ελέγχει την διαδικασία της πώλησης μέσω τακτικής αξιολόγησης, στοχοθεσίας και συχνής επικοινωνίας προκειμένου να εξασφαλίσει ότι η ομάδα είναι ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της εταιρείας και την στρατηγική της.

Με λίγα λόγια ο διευθυντής πωλήσεων είναι υπεύθυνος για να επιλέξει, να χτίσει, να ηγηθεί, να εκπαιδεύσει και να επιβραβεύσει την ομάδα του. 
Οι διευθυντές πωλήσεων πετυχαίνουν μέσα από τους ανθρώπους τους. 
Επομένως, οι καλύτεροι διευθυντές πωλήσεων δημιουργούν ομάδες νικητών, ενθαρρύνουν και συμβουλεύουν τους καλύτερους πωλητές προκειμένου να παραμείνουν στην ομάδα και βοηθούν τους λιγότερο αποτελεσματικούς να βελτιωθούν.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε επίσης:

Σχολικό βιβλίο σελίδες 43 και 44



Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α) Περιέγραψε τις αρμοδιότητες-καθήκοντα του Διευθυντή Πωλήσεων

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά; 

  γ)κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη  εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα π.χ. 
  •  ανέφερε πρωτοποριακούς τρόπους πωλήσεων των προϊόντων  της εικονικής βιομηχανίας που θα εφάρμοζες.

Αρμοδιότητες Διευθυντή Προσωπικού  

Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Λέξεις κλειδιά:
Προσλήψεις,απολύσεις,μικρές αγγελίες,μηχανοργάνωση προσωπικού,σύστημα ελέγχου παρουσίας,οργανόγραμμα,αξιολόγηση εργαζομένων,ατομικός φάκελλος εργαζομένου,προσωπικά δεδομένα κτλ

Στο σύγχρονο κόσμο των επιχειρήσεων , ο διευθυντής προσωπικού με συγκεκριμένη μέθοδο και προγραμματισμό, αναλαμβάνει ένα σημαντικό ρόλο για την επιχείρηση, την ορθολογική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού για την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής απόδοσής του.
Ο διευθυντής προσωπικού αναπτύσσει διαπροσωπικές σχέσεις με το προσωπικό, ώστε να δημιουργήσει ένα κλίμα κατανόησης και εμπιστοσύνης.
Καθήκοντα-αρμοδιότητες:

  • Δημοσιεύει αγγελίες σε εφημερίδες,ιστοσελίδες,κτλ για την πρόσληψη προσωπικού ανάλογα με τις εισηγήσεις των των διαφόρων τμημάτων.
·        Εξετάζει τους υποψηφίους για  πρόσληψη στην εταιρεία και προτείνει τους καταλληλότερους.
·        Αξιολογεί την απόδοση των υπαλλήλων και προτείνει οριζόντιες και κατακόρυφες μετακινήσεις σε θέσεις εργασίας, για τη αύξηση της αποδοτικότητας ή την απομάκρυνσή    τους από την εταιρεία.
·        σχεδιάζει, διευθύνει και συντονίζει πολιτικές που αφορούν στο  προσωπικό και τις εργάσιμες σχέσεις στην επιχείρηση ή τον οργανισμό.
·        σχεδιάζει και οργανωτικές διαδικασίες πρόσληψης, εκπαίδευσης..., προώθησης, καθορισμού των μισθολογικών δομών  και  διαβούλευσης  με τους εργαζομένους για  συναφή ζητήματα  του προσωπικού.
·        επιβλέπει την ασφάλεια, την υγεία και άλλα συναφή προγράμματα και δραστηριότητες, με τη   συμμετοχή όλων των εργαζομένων.
·        συγκροτεί και διευθύνει λειτουργικές και διοικητικές διαδικασίες.
·        επιβλέπει την επιλογή, την εκπαίδευση και την  πρόσληψη  του προσωπικού.
·            εκπροσωπεί το τμήμα στις συναλλαγές του με άλλα τμήματα  του οργανισμού ή με εξωτερικά        σώματα.
·        επιβλέπει άλλους υπαλλήλους.
·        σχεδιάζει και καταχωρεί τις απολύσεις ., τις άδειες και τις υπηρεσιακές μεταβολές.
·        ζητάει με έγγραφό του από το Γενικό Διευθυντή την προαγωγή κάποιων εργαζομένων

Περισσότερες πληροφορίες για την γραπτή εργασία μπορείτε να βρείτε:

Σχολικό βιβλίο σελίδες 54-55


Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α) Περιέγραψε τις αρμοδιότητες-καθήκοντα του Διευθυντή Προσωπικού

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)Κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα π.χ :
  • δημιούργησε μικρές αγγελίες, 
  • ανέφερε με ποιο  σύγχρονο σύστημα θα ελέγχεις την προσέλευση των εργαζομένων, 
  • με ποιο  σύγχρονο τρόπο θα εκπαιδεύεις το προσωπικό κτλ.

Αρμοδιότητες Διευθυντή Ασφάλειας  και υγιεινής  προσωπικού

Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Λέξεις κλειδιά:
Εργατικά ατυχήματα,πρόληψη ατυχημάτων,κανόνες ασφάλείας,εκπαίδευση προσωπικού,προληπτικές εξετάσεις,ιατρικές εξετάσεις,καλές συνθήκες εργασίας,αρχείο ατυχημάτων,προειδοποιητικά σήματα ασφαλείας 

 Η υγεία και ασφάλεια στην εργασία αποτελεί σήμερα έναν από τους σημαντικότερους και πιο αναπτυγμένους τομείς της κοινωνικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η βελτίωση των συνθηκών εργασίας αποτελεί κοινό αίτημα που υπαγορεύεται από ανθρωπιστικούς και οικονομικούς λόγους

Ένα υγιές και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον αποτελεί καθοριστικό στοιχείο ποιότητας για την εργασία.

Κίνδυνος: Θεωρείται η δυνατότητα ενός στοιχείου εργασίας να μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό, ασθένεια, θάνατο ή/ και υλική ζημιά.

Οι πήγες κινδύνου στους εργασιακούς χώρους μπορεί να είναι :

  • Χώροι και θέσεις εργασίας, εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εργαλεία και αλλά τεχνολογικά στοιχεία της εργασίας
  • Φυσικοί, χημικοί και βιολογικοί παράγοντες του εργασιακού χώρου
  • Εργασιακές και παραγωγικές πρακτικές και διαδικασίες
  • Επικίνδυνες ενέργειες των εργαζόμενων και τρίτων (εργολάβων, άλλων συνεργείων)




Καθήκοντα 
Γενικά ο τεχνικός ασφάλειας παρέχει στον εργοδότη υποδείξεις και συμβουλές, γραπτά ή προφορικά, σε θέματα σχετικά με την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας και την πρόληψη των εργατικών ατυχημάτων. Τις γραπτές υποδείξεις καταχωρεί σε ειδικό βιβλίο της επιχείρησης.
Ειδικότερα:  

  •   συμβουλεύει σε θέματα  σχεδιασμού, προγραμματισμού, κατασκευής και συντήρησης των εγκαταστάσεων,  εισαγωγής νέων παραγωγικών διαδικασιών,

  •  προμήθειας μέσων και εξοπλισμού

  •  επιλογής και ελέγχου της αποτελεσματικότητας των ατομικών μέσων προστασίας 

  •  καθώς και διαμόρφωσης και διευθέτησης των θέσεων και του περιβάλλοντος εργασίας και γενικότερα της οργάνωσης της παραγωγικής διαδικασίας.

  •  ελέγχει  την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και των τεχνικών μέσων, πριν από τη λειτουργία τους
  •   καθώς και την ασφάλεια των παραγωγικών διαδικασιών και μεθόδων εργασίας πριν από την εφαρμογή τους
  •   και επίσης επιβλέπει την εφαρμογή των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας και πρόληψης των ατυχημάτων, ενημερώνοντας σχετικά τους αρμόδιους προϊσταμένους των τμημάτων ή τη διεύθυνση της επιχείρησης.


 Για την επίβλεψη των συνθηκών εργασίας ο τεχνικός ασφάλειας έχει υποχρέωση: 

  • να επιθεωρεί τακτικά τις θέσεις εργασίας από πλευράς υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας,
  •  να αναφέρει στον εργοδότη οποιαδήποτε παράλειψη των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας 
  • να προτείνει μέτρα αντιμετώπισής της και να επιβλέπει την εφαρμογή τους. 
  •  να επιβλέπει την ορθή χρήση των ατομικών μέσων προστασίας. 
  •  να ερευνά τα αίτια των εργατικών ατυχημάτων, να αναλύει τα αποτελέσματα των ερευνών, να τα αξιολογεί και να προτείνει μέτρα αποτροπής παρόμοιων ατυχημάτων.
  •   να εποπτεύει την εκτέλεση ασκήσεων πυρασφάλειας και συναγερμού για τη διαπίστωση ετοιμότητας προς αντιμετώπιση ατυχημάτων. 
  •  να διεξάγει μετρήσεις των βλαπτικών παραγόντων 


 Για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στην επιχείρηση ο τεχνικός ασφάλειας έχει υποχρέωση: 

  •  να μεριμνά ώστε οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση να τηρούν τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας και να τους ενημερώνει και καθοδηγεί για την αποτροπή του επαγγελματικού κινδύνου που συνεπάγεται η εργασία τους. 
  •  να ενημερώνει και να καθοδηγεί τους εργαζόμενους για την αποτροπή του επαγγελματικού κινδύνου που συνεπάγεται η εργασία τους. 

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε επίσης:

Σχολικό βιβλίο σελ. 61 και 62


Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α) Περιέγραψε τις αρμοδιότητες-καθήκοντα του Διευθυντή Ασφάλειας και Υγιεινής

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)Κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα π.χ :
  • Δημιούργησε  μία αφίσα με θέμα την ασφάλεια του προσωπικού
  • τι  θα έκανες για να μην έχουμε εργατικά ατυχήματα  κτλ.




Αρμοδιότητες Διευθυντή Ποιοτικού Ελέγχου  

Λέξεις κλειδιά:
Ποιοτικός έλεγχος,ποιότητα,διασφάλιση ποιότητας,πιστοποίηση ποιότητας,φορείς πιστοποίησης,συνεχής επιθεώρηση,πιστοποιητικό ποιότητας,έλεγχος ποιότητας σε όλα τα στάδια παραγωγής,ISO.

Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Καθήκοντα
·        Οι αρμοδιότητες του διευθυντή ποιοτικού ελέγχου περιλαμβάνουν  τη μελέτη ,εφαρμογή και βελτίωση της πολιτικής ποιότητας της επιχείρησης
·        ,την έγκριση των προδιαγραφών ελέγχου των προϊόντων ,
·        την παρακολούθηση των ελέγχων  πρώτων υλών , υλικών συσκευασίας , ενδιάμεσων και τελικών προϊόντων ,
·        τη συντήρηση των χώρων και του εξοπλισμού.
Ο έλεγχος ποιότητας δεν περιορίζεται σε εργαστηριακές εργασίες αλλά παίζει σημαντικό ρόλο σε κάθε απόφαση που μπορεί να αφορά την ποιότητα του προϊόντος .
Η ανεξαρτησία του ελέγχου ποιότητας από την παραγωγή αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα για την ικανοποιητική λειτουργία του ελέγχου ποιότητας.
Στο εργοστάσιο παραγωγής ο επικεφαλής του Τμήματος Ελέγχου Ποιότητας  έχει τα εξής καθήκοντα:
·        εγκρίνει ή απορρίπτει πρώτες ύλες υλικά συσκευασίας και ενδιάμεσα, χύμα και τελικά προϊόντα
·        αξιολογεί τα γραπτά στοιχεία της παρτίδας
·        εξασφαλίζει ότι εκτελούνται όλες οι αναγκαίες δοκιμές, έλεγχοι και επιβεβαιώσεις αξιοπιστίας
·        εγκρίνει προδιαγραφές, οδηγίες δειγματοληψίας, μεθόδους ελέγχου και άλλες διαδικασίες ελέγχου ποιότητας
·        ελέγχει τη συντήρηση των χώρων
·        εξασφαλίζει ότι η απαιτούμενη αρχική και συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού του τμήματός του πραγματοποιείται και προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες
·        εξασφαλίζει την παρακολούθηση της σταθερότητας των προϊόντων
·        συμμετέχει στη διερεύνηση παραπόνων που σχετίζονται με την ποιότητα των προϊόντων.


Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε επίσης:

σχολικό βιβλίο 59 και 60


Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α)Περιέγραψε τις αρμοδιότητες-καθήκοντα  του Διευθυντή Ποιοτικού ελέγχου

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)Κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα π.χ 
  • τι ελέγχους και σε ποιο στάδιο  θα έκανες  στην  εικονική εταιρεία, για να παράγει ποιοτικά προϊόντα,
  •  με ποιους διεθνείς οργανισμούς πιστοποίησης θα συνεργαστείς.


Αρμοδιότητες Διευθυντή  δημοσίων σχέσεων 

  Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου  

Λέξεις κλειδιά:
Καλή εκόνα-image,κοινωνικός ρόλος,επικοινωνία,προβολή,χορηγίες,  ενημέρωση εργαζομένων,προβολή,εκδηλώσεις,συνεργασίες

Οι Δημόσιες Σχέσεις αναφέρονται στην προσπάθεια μίας επιχείρησης, ενός οργανισμού ή ενός κόμματος, πολιτικού προσώπου κτλ. να προβληθεί ευρέως και να δημιουργήσει θετική εικόνα γύρω από το πρόσωπό του/της.
Οι δημόσιες σχέσεις διαφέρουν από την Διαφήμιση στο γεγονός ότι οι πρώτες βασίζονται στην δημοσιότητα η οποία αποκτάται χωρίς αμοιβή. 
Βέβαια σε μία επιχείρηση αναλώνονται πόροι χρηματικοί και μη για την αύξηση της δημοσιότητας αλλά η ενέργεια αυτή διαφέρει σημαντικά από την διαφήμιση.

Τα εργαλεία των Δημοσίων Σχέσεων
Κύρια εργαλεία των δημοσίων σχέσεων αποτελούν:

·         Τα Δελτία Τύπου όπου ο αποστολέας του μηνύματος (δηλαδή η επιχείρηση ή ο οργανισμός κτλ.) αναγγέλλει την ύπαρξη ή έλευση ενός σημαντικού γεγονότος το οποίο αφορά ή μπορεί να αφορά το κοινό.

·         Οι τηλεφωνικές γραμμές εξυπηρέτησης οι οποίες προσφέρουν υπηρεσίες ενημέρωσης των καταναλωτών (πολλές φορές είναι χωρίς χρέωση για τους καταναλωτές).

·         Ιστοσελίδες και άλλα διαδραστικά εργαλεία (όπως CD και άλλο ψηφιακό υλικό) όπου προβάλλονται πληροφορίες για την εταιρία και τα προϊόντα της.

·         Εταιρικές Χορηγίες και συναφείς ενέργειες (όπως εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού για ένα θέμα). 


Ο Διευθυντής Δημοσίων σχέσεων  έχει τα εξής καθήκοντα        


·        Επικοινωνεί με όλες τις ομάδες επικοινωνίας της επιχείρησης .
·        Επιτυγχάνει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δημοσιότητα για την επιχείρηση και ελέγχει το σύνολο της δημοσιότητας.
·        Συντάσσει και αποστέλλει δελτία τύπου για τις δραστηριότητες της εταιρείας αλλά και εκπονεί το στρατηγικό επικοινωνιακό πλάνο  της επιχείρησης, μελετώντας και ερευνώντας τις ομάδες κοινού που πρέπει να στοχεύσει και σχεδιάζει  το κατάλληλο κάθε φορά πρόγραμμα επικοινωνίας.

·        Επίσης εκπαιδεύει τις ομάδες των στελεχών πρός υλοποίηση των στόχων.
·        Διατηρεί και ενημερώνει το βιβλίο συμβάντων
·        Πραγματοποιεί την κοινωνική έρευνα για επιχειρησιακούς λόγους, κυρίως ποιοτική έρευνα.
·        Μελετά τις τάσεις και τις στάσεις των ομάδων κοινού.
·        Εισηγείται τον στρατηγικό σχεδιασμό προς τις ομάδες κοινού.
·        Είναι αρμόδιος για την εικόνα και την φήμη της εταιρείας.
·        Εφαρμόζει όλα τα προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων.
·        Σχεδιάζει σενάρια κρίσεων προς αποφυγή κρίσεων.
·        Οργανώνει τουλάχιστον μία συνέντευξη τύπου ανά έτος.
·        
Οργανώνει συναντήσεις τύπου.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε:

σχολικό βιβλίο σελ. 63 και 64


Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α)Περιέγραψε τις αρμοδιότητες-καθήκοντα  του Διευθυντή Δημοσίων  σχέσεων

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)Κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα  π.χ
  •  τι χορηγίες θα έκανε η εικονική  σας εταιρεία,
  • τι εκδηλώσεις θα έκανε για να  βελτιώσει την φήμη της κτλ


Αρμοδιότητες Διευθυντή εκπαίδευσης

Τεχνολογία  Β΄Γυμνασίου 

Λέξεις κλειδιά:
Εκπαιδευτικά προγράμματα,τεχνολογικές εξελίξεις,διαδικτυακά σεμινάρια,ημερίδες,δια βίου εκπαίδευση,κατάρτιση,θέματα σεμιναρίων

Για να είναι ανταγωνιστικές, οι σύγχρονες επιχειρήσεις πρέπει να ενσωματώνουν τη σύγχρονη τεχνολογία σε όλη την παραγωγική διαδικασία. Οι εργαζόμενοι, για να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες εργασίας που δημιουργούνται, πρέπει να εκπαιδεύονται συνεχώς και κατάλληλα.
 Για την επιμόρφωση του προσωπικού, ο υπεύθυνος Εκπαίδευσης μεριμνά
 για τον προγραμματισμό, την οργάνωση, τη διεξαγωγή του και την επίβλεψη εκπαιδευτικών σεμιναρίων και επιμορφωτικών ημερίδων, σύμφωνα με τις ανάγκες των διαφόρων τμημάτων της επιχείρησης.
Βασικό κριτήριο αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού προγράμματος αποτελεί η συμβολή του στην αύξηση της απόδοσης της παραγωγικής διαδικασίας.
 Οι δαπάνες για την εκπαίδευση του προσωπικού αυξάνουν φυσικά το κόστος λειτουργίας της επιχείρησης, όμως η εκπαίδευση αποτελεί σημαντική επένδυση που βοηθά την επιχείρηση να αυξήσει την παραγωγικότητα της.
 Η επιμόρφωση γίνεται από ειδικούς στα θέματα της εκπαίδευσης και κατάρτισης, είτε μέσα στους χώρους της επιχείρησης είτε σε άλλους χώρους.

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης είναι υπεύθυνος

·        για τη συνεχή οργάνωση και εκτέλεση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για όλο το προσωπικό της εταιρείας, σε όλα τα επίπεδα (παραγωγή, γραμματειακή υποστήριξη, πωλήσεις κ.λπ.), σύμφωνα με τις ανάγκες που δημιουργούν οι τεχνολογικές εξελίξεις.
Μερικά από τα αντικείμενα εκπαίδευσης μπορεί να είναι:
·        Εισαγωγικά σεμινάρια στους νεοπροσληφθέντες.
·        Νέοι τρόποι παραγωγής των προϊόντων (αυτοματοποίηση, χρήση υπολογιστών και συστημάτων αριθμητικού ελέγχου-CNC, ρομπότ κ.λπ.).
·        Σχέσεις μεταξύ εργαζομένων και σχέσεις εργαζομένων και διοίκησης.
·        Ασφάλεια στο χώρο εργασίας.
·        Αντιμετώπιση  έκτακτων καταστάσεων(σεισμοί,πυρκαγιά κτλ
·        Σεμινάρια  πρώτων βοηθειών
·        Ποιοτικός Έλεγχος της παραγωγής.
·        Τα προγράμματα εκπαίδευσης αφορούν τόσο αυτούς που προσλαμβάνονται για πρώτη φορά στην επιχείρηση όσο και τους έμπειρους εργαζόμενους

Πληροφορίες θα βρείτε επίσης:

σχολικό βιβλίο σελ. 57 και 58

Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α)Περιέγραψε τις αρμοδιότητες -καθήκοντα του Διευθυντή Εκπαίδευσης

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)Κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη εικονική εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα π.χ. 
  • τι  επιμορφωτικά  σεμινάρια θα έκανες για να μην είχε η εταιρεία ποτέ  εργατικό ατύχημα στο χώρο του εργοστασίου ,
  • δημιούργησε μία αφίσα σεμιναρίου, ή μια αφίσα για να  υπενθυμίζεις στους συμμαθητές σου την σημασία της τήρησης των κανόνων ασφαλείας στο εργαστήριο της τεχνολογίας, κτλ


Αρμοδιότητες Διευθυντή προμηθειών  

Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Λέξεις κλειδιά:
Εφοδιασμός,διαχείριση αποθήκης,logistics,παραγγελίες,προμηθευτές,Μειοδοτικός διαγωνισμός,παραγγελίες,αποθέματα,λογισμικό διαχείρισης αποθεμάτων,ασφάλεια αποθεμάτων ,robot μεταφοράς προϊόντων κτλ.

Ορισμός 


Το Τμήμα Προμηθειών στοχεύει στον εφοδιασμό της επιχείρησης με όλα τα απαραίτητα υλικά, εργαλεία κ.α. , που είναι αναγκαία για την αδιάκοπη λειτουργία της παραγωγικής διαδικασίας.


Καθήκοντα-Αρμοδιότητες:


·        Καθορίζει σε συνεργασία με τον Διευθυντή παραγωγής τις ποσότητες των υλικών, ώστε να εξασφαλίζεται η ροή της παραγωγικής διαδικασίας, χωρίς όμως να δημιουργούνται υπερβολικά αποθέματα.
·        Συγκεντρώνει στοιχεία με τις προδιαγραφές(ποιότητας) των πρώτων υλών που διατίθενται στην αγορά, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίστηκαν από τα τμήματα της επιχείρησης.
·        Ζητά προσφορές από τους προμηθευτές και με κριτήρια την τιμή, την ποιότητα και το χρόνο παράδοσης, επιλέγει αυτούς που τα πληρούν.
·        Κάνει έλεγχο κατά την παραλαβή, για την ποσότητα και την ποιότητα των προμηθειών.
·        Φροντίζει για την ασφαλή αποθήκευση των προμηθειών και την προώθηση τους στα υπόλοιπα τμήματα.
·        Ενημερώνει το Διευθυντή Οικονομικών για την ποσότητα και το κόστος των απαιτούμενων προμηθειών. Διατηρεί αρχείο με τις παλιές παραγγελίες

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε:

Σχολικό βιβλίο σελ.   56


Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α) Περιέγραψε τις αρμοδιότητες -καθήκοντα του Διευθυντή Προμηθειών

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά

  γ)Κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου  στην εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα  π.χ. 
  • ποιες πρώτες ύλες χρειάζεται να παραγγείλεις για την παραγωγή των προϊόντων της εταιρείας μελέτης 
  • πως θα χρησιμοποιούσες τα ρομπότ στην διαχείριση της αποθήκης
  • τι θα έκανες για την ασφαλή αποθήκευση ευαίσθητων πρώτων υλών,
κτλ.

 

Αρμοδιότητες Διευθυντή σχεδίασης 


Τεχνολογία Β΄Γυμνασίου

Λέξεις κλειδιά:
Βιομηχανικός σχεδιασμός,προδιαγραφές,σχεδιασμός προϊόντος,επανασχεδιασμός,δείγμα ,μακέτα,Graphic designer,προγράμματα σχεδίασης,3D printer για την κατάσκευή του πρωτότυπου,εργονομική σχεδίαση


Ο Βιομηχανικός Σχεδιασμός 
είναι η επαγγελματική υπηρεσία της δημιουργίας και εξέλιξης ιδεών και χαρακτηριστικών που βελτιώνουν τον τρόπο λειτουργίας, την αξία και την αισθητική εμφάνιση των προϊόντων και συστημάτων προϊόντων με σκοπό την εξίσου μέγιστη ωφέλεια τόσο του χρήστη όσο και του κατασκευαστή.


Ο βιομηχανικός δημιουργήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα.
Ο σχεδιασμός (προϊόντων) είναι μια δημιουργική εργασία, της οποίας σκοπός είναι να ορίσει τις ποικίλες ποιότητες των προϊόντων ή συστημάτων προϊόντων.
Ο σχεδιασμός ενός προϊόντος είναι ο κεντρικός παράγοντας που δίνει στην τεχνολογία ένα “ανθρώπινο” πρόσωπο, έτσι ώστε να γίνει ελκυστική σε αυτόν που απευθύνεται προς χρήση.
 Ο σχεδιασμός, επίσης, είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες πολιτισμικής και οικονομικής ανταλλαγής μεταξύ ανθρώπων.”
Επίσης αποτελεί τον κεντρικό παράγοντα ώστε να γίνει το προϊόν ελκυστικό σε αυτόν που απευθύνεται ως χρήση.
Ο διευθυντής σχεδιασμού προϊόντος συμβάλει στο να παράγονται τα προϊόντα μαζικής παραγωγής που προορίζονται για κατανάλωση.

Με την ανάπτυξη της βιομηχανίας των ασιατικών χωρών, το βιομηχανικό σχέδιο γίνεται, επίσης, ένας σημαντικός παράγοντας στο στάδιο της μελέτης νέων προϊόντων και συστημάτων.


Καθήκοντα Αρμοδιότητες :


 Ο μηχανικός σχεδίασης προϊόντων ασχολείται:
·         με τον σχεδιασμό νέων προϊόντων ή με την βελτίωση αυτών που ήδη παράγονται.
·        Ο διευθυντής σχεδιασμού προϊόντος ασχολείται με τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα νέο προϊόν και για τη βελτίωση του. Λαμβάνοντας πάντα υπόψιν το κόστος παραγωγής- βελτίωσης του προϊόντος, προβαίνει στον σχεδιασμό του και κατασκευάζει δείγμα αυτού.
·        Ο στόχος του διευθυντή προϊόντος είναι να συνδυάζει την υψηλή ποιότητα των προϊόντων με την ελκυστική εμφάνιση και το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
 Όπως σε κάθε βιομηχανία, ο διευθυντής σχεδιασμού προϊόντος αναλαμβάνει να σχεδιάσει :
1) τη μορφή και το σχήμα του προϊόντος
2) τη συσκευασία της και
3) αφίσες για τη διαφημιστική καμπάνια.

Περισσότερες πληροφορίες που θα βρείτε:

Σχολικό βιβλίο σελίδες 47 και 48


Γραπτή Εργασία: Διαβάζοντας προσεκτικά τα παραπάνω

α)Περίγραψε τις αρμοδιότητες -καθήκοντα του Διευθυντή Σχεδίασης

β)Με ποιους συνεργάζεσαι από τους υπόλοιπους ρόλους και σε ποιο θέμα συνοπτικά.

  γ)κάνε τις δικές σου προτάσεις για τον ρόλο σου στη  εταιρεία που μελετάτε σαν ομάδα π.χ. 
  •  σχεδίασε την εξωτερική εμφάνιση μερικών  από τα νέα προϊόντα της  εταιρείας ,αναφέροντας ίσως κάποια από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά  τους.,
  • πως θα χρησιμοποιήσεις  τις νέες τεχνολογίες για την  σχεδίαση νέων προϊόντων, και την κατασκευή δειγμάτων
  • περίγραψε από που αντλείς τις ιδέες σου  για τα νέα προϊόντα
  • παρουσίασε την μακέτα ενός νέου  προϊόντος κτλ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια