Ticker

15/recent/ticker-posts

Γραπτή εργασία Τεχνολογίας Β΄Γυμνασίου




ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 1ο ΒΗΜΑ-ΕΚΛΟΓΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Αφού οι μαθητές μελετήσουν τα προηγούμενα(παραγωγική διαδικασία-τομείς παραγωγής κτλ προτείνουν   την παραγωγική μονάδα που θα  ήθελαν να μελετήσουν και  εικονικά να ιδρύσουν.

·         Βρίσκουν πληροφορίες για την  παραγωγική μονάδα  που προτείνουν  και τις παρουσιάζουν στη τάξη.

ü  Σε ποιο τομέα που ανήκει,

ü  Ποια η σημασία της για το κοινωνικό σύνολο.

ü  τι φυσικούς πόρους χρησιμοποιεί ,

ü  τι εξοπλισμό χρησιμοποιεί,

ü   ποιο το οικολογικό της αποτύπωμα κτλ.

·         Επιλέγουν μετά από ψηφοφορία την παραγωγική μονάδα που θέλουν να μελετήσουν σαν ομάδα

·         Αργότερα αφού κατανεμηθούν οι ρόλοι ,επιλέγουν όνομα και λογότυπο της παραγωγικής μονάδας  μετά από σεμινάριο στην τάξη που θα πραγματοποιηθεί από τον Διευθυντή Δημοσίων σχέσεων και Μάρκετινγκ με  παρουσίαση σχετικών  πληροφοριών για το θέμα.

Ο λογότυπος είναι ένα γραφικό στοιχείο  που αντιπροσωπεύει την εταιρεία  και τοποθετείται σε όλα τα προϊόντα της παραγωγικής ,σε όλα τα έντυπα και σε ότι έχει σχέση με την εταιρεία.

Μπορεί να είναι συνδυασμός λέξης και εικόνας-σχεδίου.Παίζει σημαντικό ρόλο στην «αναγνωρισιμότητα» της εταιρείας και βοηθά με τον τρόπο του στις πωλήσεις

Πληροφορίες για την επιλογή ονόματος  επιχείρησης πατήστε ΕΔΩ

Ο  λογότυπος  της  επιχείρησης  θα  διαμοιραστεί  σε  όλους  για  να  μπει  στο  εξώφυλλο  των  γραπτών  εργασιών.


Για να σχεδιάσεις το λογότυπο μπορείς να πληκτρολογήσεις στο google το όνομα της βιομηχανίας που διάλεξε η ομάδα σας  π.χ. evo   και μετά τη λέξη  logo.



Πληροφορίες για ελληνικές βιομηχανίες στο ακόλουθο σύνδεσμο


https://mytexnologia.blogspot.com/2020/09/blog-post.html

Πηγές πληροφόρησης:

o   Σχολικά βιβλία

o   Βιβλιοθήκες

o   Διαδίκτυο

o   Περιοδικά-εφημερίδες-έντυπα

o   Ηλεκτρονικές σελίδες παραγωγικών μονάδων

o   Εργαζόμενοι σε παραγωγικές μονάδες

o   Κτλ.


2ο  ΒΗΜΑ :    Επιλογή  ρόλου

·         Γίνεται πρώτα  συνοπτική  παρουσίαση  των ρόλων που υπάρχουν σε μια τυπική παραγωγική μονάδα από τον καθηγητή και   της σημασίας του οργανογράμματος σε κάθε βιομηχανία.

οι Οι ρόλοι που μπορει να επιλέξει ο μαθητής είναι:

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ(ΕΡΕΥΝΑ  ΑΓΟΡΑΣ-ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ-ΠΩΛΗΣΕΙΣ)
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΕΡΕΥΝΑΣ  ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΣΧΕΣΕΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΛΗΡ.ΣΥΣΤΗΜ.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ

Πληροφορίες για τις αρμοδιότητες-καθήκοντα  του κάθε ρόλου στον ακόλουθο  σύνδεσμο 

https://mytexnologia.blogspot.com/2020/09/texnologia%20b%20gymnasiou-grapth%20-ergasia.html

·         Ακολούθως ο κάθε μαθητής επιλέγει  τον ρόλο που θα αναλάβει 

·         Συλλέγει  πληροφορίες, ταξινομεί αυτές   και συγγράφει  τη γραπτή εργασία για το ρόλο που έχει αναλάβει ο κάθε μαθητής.


3ο  ΒΗΜΑ:    ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ

Ο κάθε μαθητής  θα λειτουργεί ταυτόχρονα σε δυο κατευθύνσεις:

·         Ως μέλος  της παραγωγικής μονάδας (που έχει επιλέξει η ομάδα), να βρει πληροφορίες για τα καθήκοντα,  και τις αρμοδιότητες του ρόλου που έχει επιλέξει ο ίδιος, αλλά και να προτείνει ιδέες σχετικές με αυτόν.

·         Και παράλληλα την  προσαρμογή του ρόλου του στην παραγωγική διαδικασία κατασκευής της μακέτας ή ενός δείγματος από τα προϊόντα της παραγωγικής μονάδας.

Ενδεικτικά π.χ.:

Ο Διευθυντής Μάρκετινγκ μέσα από τη γραπτή του εργασία(Στο 3ο κεφ.) προτείνει νέα προϊόντα προς παραγωγή  μετά  από έρευνα αγοράς στον ευρύτερο χώρο της σχολικής μονάδας.Προτείνει επίσης τρόπους διαφήμισης των νέων προϊόντων και τρόπους προώθησης  επίσης των νέων προϊόντων.

Ενώ  ο Διευθυντής Μάρκετινγκ κατά την διαδικασία κατασκευής της μακέτας πραγματοποιεί έρευνα αγοράς με σκοπό την επιλογή των κατάλληλων υλικών -εργαλείων από όλες τις απόψεις ,για την κατασκευή της μακέτας

Κάτι παρόμοιο ισχύει για όλους τους ρόλους




4ο  ΒΗΜΑ   Κατασκευή  Ομοιώματος  της  Βιομηχανίας

Η μακέτα είναι ένα μοντέλο που δείχνει τον τρόπο κατασκευής ή λειτουργίας ενός αντικειμένου ή τη λειτουργική σύνδεση των χώρων ενός κτιρίου ή μιας εγκατάστασης. Είναι δηλαδή μια κατασκευή σε σμίκρυνση (ή μεγέθυνση  όταν πρόκειται πχ  για  μικροτσίπ-μόρια) που αντιπροσωπεύει ένα τελικό προϊόν. Το μοντέλο μπορεί να είναι εμφάνισης ή λειτουργικό.

Τρόποι παρουσίασης της μακέτας

·         Με κατασκευή ομοιώματος σε τρείς διαστάσεις

·         Με εικονική παρουσίαση (VR)μέσω ειδικών προγραμμάτων από υπολογιστές

·         Με εκτύπωση σε 3D PRINTER

·         Με ολόγραμμα

Σχεδίαση της μακέτας

Πριν από την κατασκευή της μακέτας είναι απαραίτητο να γίνει ο σχεδιασμός της υπό κλίμακα ώστε να αποφευχθούν τα λάθη. Να σχεδιασθεί  η κάτοψη ,η πρόσοψη και η πλάγια όψη.

Την διαμόρφωση του χώρου και ποια κτίρια θα έχει την καθορίζει κυρίως το προϊόν που παράγει η παραγωγική μονάδα, η νομοθεσία της χώρας κτλ.

Θα μπορούσε επίσης η οροφή να ανοίγει για να φαίνεται το εσωτερικό του κτιρίου.

Για να απεικονίσουν οι μαθητές  τη γραμμή παραγωγής θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ένα πίνακα όπου θα φαίνονται αναλυτικά τα στάδια παραγωγής του προϊόντος.

Για  ιδέες οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν από το διαδίκτυο  με φωτογραφίες από παρόμοιες παραγωγικές μονάδες με αυτή που έχουν επιλέξει.

 

Βασικά τμήματα μιας τυπικής παραγωγικής μονάδας

·         ΚΤΙΡΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ(εξαρτάται από το παραγόμενο προϊόν)

·         ΚΤΙΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

·         ΑΠΟΘΗΚΕΣ-ΣΙΛΟ(συνήθως κυλινδρικού σχήματος)

·         ΧΩΡΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ

·         ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ

·         ΠΑΡΚΙΝΓΚ

Κλίμακα  σχεδίασης

Η κλίμακα σχεδίασης μας δείχνει πόσες φορές μικρότερη από το πραγματική είναι  η κάθε διάσταση της μακέτας

Η κλίμακα  που μπορούμε  να χρησιμοποιήσουμε  είναι η 1:50  ή 1:100

Τα  υλικά  της μακέτας

Οι μακέτες που κατασκευάζουμε στο μάθημα της Τεχνολογίας πρέπει να γίνονται από υλικά που δε χρειάζονται περίπλοκη επεξεργασία, κυρίως όμως δεν πρέπει να κοστίζουν υπερβολικά.

·         Το μακετόχαρτο τύπου σάντουιτς (χαρτί  κάπα), είτε ως βάση για την μακέτα είτε ως υλικό κατασκευής. Κόβεται εύκολα με το κοπίδι και βάφεται με τους γνωστούς τρόπους.

·         Άλλα χαρτόνια και χαρτιά όπως το κυματιστό, το γκοφρέ, το χαρτόνι τύπου canson, το ριζόχαρτο, χαρτιά βελουτέ και μεταλλιζέ.

·         Η μπάλσα, ένα πολύ μαλακό ξύλο σε λωρίδες που κόβεται με μια μικρή σέγα πολύ εύκολα. Χρησιμοποιείται για κατασκευές κτιρίων κυρίως. Επίσης χρήσιμα θα μπορούσαν να είναι τα ξυλάκια για σουβλάκια και οι οδοντογλυφίδες.

·         Φύλλα φελλού ή φελλός σε έτοιμα σχήματα.

·         Ο φυσικός πηλός ή ο καλλιτεχνικός (λευκός) πηλός που, όμως, προσθέτουν βάρος στην κατασκευή. Η πλαστελίνη είναι ακατάλληλη για κατασκευές που απαιτούν ύψος ή μεγάλο όγκο επειδή είναι μαλακή και εύπλαστη.

·         Ο γύψος είναι χρήσιμος σε ορισμένες περιπτώσεις. Γενικά είναι δύσκολος στην κατεργασία και βαρύς. Η γυψόγαζα είναι ιδανική για τρισδιάστατα σχήματα.

·         Το φελιζόλ είναι αρκετά εύκολο υλικό που κόβεται με το κοπίδι, βάφεται ή τρίβεται. Σε ορισμένες περιπτώσεις κατάλληλα είναι το αφρολέξ και το σφουγγάρι.

·         Το μέταλλο σε γενικές γραμμές αποφεύγεται στις κατασκευές της Τεχνολογίας. Ψιλά σύρματα, φύλλα χαλκού, πλέγματα σε διάφορες πυκνότητες και αλουμινόχαρτο μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν εύκολα.

·         Τα κτίρια μπορούν να κατασκευαστούν και από κομμάτια φελιζόλ ή έτοιμα κομμάτια ξύλου ή κουτιά συσκευασιών. Η διαφορετική υφή των επιφανειών μπορεί να αποδοθεί με επένδυση από γυαλόχαρτο, αλουμινόχαρτο, ζελατίνα, κλπ. Τα παράθυρα, αν είναι μικρά, μπορούν να κατασκευαστούν με κομμάτια χαρτοταινίας ή χαρτονιού. Για τη σκεπή κατάλληλα είναι το μακετόχαρτο, η μπάλσα ή το κυματιστό χαρτόνι. Σε ιδιαίτερες περιπτώσεις κτιρίων διαλέγουμε και άλλα υλικά, για παράδειγμα σε έναν ανεμόμυλο κατάλληλα για σκεπή θα μπορούσαν να είναι τα καλάμια.

·         Για το έδαφος υπάρχουν πολλές απλές λύσεις: το  βελουτέ χαρτί ή ο φελλός είναι κατάλληλα υλικά, θα μπορούσαν όμως να αντικατασταθούν και από πιο φτηνές λύσεις, όπως Μίγμα κόλλας με πριονίδια , άμμο . 

·         Αν θέλουμε να δώσουμε την εντύπωση του ανάγλυφου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αφρό πολυουρεθάνης ο οποίος αφού φουσκώσει, μπορεί να μορφοποιηθεί και να βαφεί. Άλλες λύσεις είναι φύλλα χαρτονιού απλού ή κυματιστού, φελιζόλ ή φύλλα χάρντμπορντ σε διαφορετικά μεγέθη που τα κολλάμε μεταξύ τους σε επάλληλες στρώσεις.

·         Τα δέντρα, οι θάμνοι και οι πρασινάδες γίνονται από σφουγγάρι ή σφουγγάρι ανθοκομίας , μικρά κλαδιά, βαμμένα βρύα και λειχήνες. Για τη χλόη ένα μίγμα από πριονίδια, τέμπερα, κόλα και νερό δίνει την επιθυμητή εικόνα.

·         Για ανθρώπους, οχήματα και άλλες λεπτομέρειες σε απλουστευμένη μορφή, αν δεν χρησιμοποιηθούν τυποποιημένες φιγούρες,  το μακετόχαρτο είναι το πλέον κατάλληλο, όπως επίσης και η μπάλσα.

·         Για τις συγκολλήσεις και συνενώσεις χρειάζονται διάφορες κόλλες ανάλογα με τα υλικά ( γενικής χρήσης, ξυλόκολλα,θερμοκόλληση κλπ ).

Διαδικασία κατασκευής της μακέτας.

 

Σε γενικές γραμμές η διαδικασία που ακολουθείται για την κατασκευή μιας μακέτας είναι η παρακάτω:

·         Ετοιμάζουμε τη βάση της μακέτας.

·         Σημειώνουμε την κάτοψη του κτιρίου ή άλλων στοιχείων της μακέτας καθώς και τις τοπογραφικές λεπτομέρειες.

·         Μεταφέρουμε τις διαστάσεις των όψεων υπό κλίμακα πάνω στο υλικό της μακέτας

·         Κόβουμε τα βασικά στοιχεία της μακέτας

·         με άλλα υλικά. Κόβουμε επίσης τα ανοίγματα πριν την συναρμολόγηση ώστε να αποφύγουμε τις παραμορφώσεις μετά.

·         Κολλάμε τους τοίχους στη βάση και μετά προσθέτουμε τα πατώματα και τις στέγες, αν πρόκειται για κτίρια. Για άλλες κατασκευές, εντοπίζουμε ποιος είναι ο σκελετός τους, το βασικότερο κομμάτι τους δηλαδή και ξεκινούμε με εκείνο.  Μετά συμπληρώνουμε τα υπόλοιπα συμπληρωματικά στοιχεία.

·         Αφού τελειώσουμε τη σύνδεση, τρίβουμε προσεκτικά τους αρμούς με ψιλό γυαλόχαρτο ή ξύνουμε με ένα κοπίδι τις ξερές κόλλες που περισσεύουν (φινίρισμα).

·         Στο τέλος προσθέτουμε τα υπόλοιπα  διακοσμητικά στοιχεία του χώρου ( δέντρα, θάμνους, ανθρώπους, κλπ.).

Απαιτούμενα εργαλεία για την κατασκευή της μακέτας

·         Κοπίδι για μακετόχαρτα

·         Πιστόλι θερμόκολλας

·         Ξυλοπρίονο για μπάλσα

·         Πένσα

·         σφυριά

·         Διάφορα κατσαβίδια

·         Χειροδράπανο-αρίδα

·         Σιδεροπρίονο

·         Σέγα για κοπή διαφόρων υλικών

·         Πάγκος εργασίας

·         Γυαλιά προστασίας

·         Γάντια προστασίας


Μέτρα ασφαλείας κατά την κατασκευή.

·         Για την κατασκευή της μακέτας εργαζόμαστε συγκεντρωμένοι και προσεκτικοί, ειδικά όταν χρησιμοποιούμε αιχμηρά εργαλεία.

·         Αποφεύγουμε το συνωστισμό καθώς και τα αστεία με τα εργαλεία.

·         Η ακαταστασία στο χώρο του εργαστηρίου ευνοεί τα ατυχήματα αλλά και οδηγεί σε εργασία κακής ποιότητας.

·         Μετά το τέλος της εργασίας συμμαζεύουμε τα υλικά και τα εργαλεία και πετάμε όλα τα σκουπίδια που δημιουργήθηκαν, αφού συγκεντρώσουμε ό,τι μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί.

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κατασκευή της μακέτας -ομοιώματος  στον ακόλουθο σύνδεσμο





5ο  ΒΗΜΑ: ΓΡΑΠΤΗ  ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


Η γραπτή εργασία αποτελεί κομμάτι της ομαδικής εργασίας.

Οι εργασίες όλων των μαθητών της ομάδας πρέπει να έχουν ενιαία μορφή και εμφάνιση.

 Η συνολική γραπτή εργασία της ομάδας αποτελείται:

·         Από το  εξώφυλλο όπου θα αναφέρεται:

ü  Το όνομα της επιχείρησης

ü  Το είδος της 

ü   ο  λογότυπος της

ü  Η έδρα της

ü  Η εικονική της ηλεκτρονική  διεύθυνση

·         Αμέσως στην επόμενη αναφέρονται οι ρόλοι και τα ονόματα των παιδιών που έχουν αναλάβει κάθε ρόλο Μπορεί να υπάρχει στην επόμενη σελίδα και το οργανόγραμμα που έχει δημιουργήσει ο Διευθυντής προσωπικού.

·         Ακολουθούν επίσης αν υπάρχουν  φωτογραφίες από την κατασκευή της μακέτας

·         Ακολουθούν οι γραπτές εργασίες κάθε ρόλου με τη σειρά που αναφέρονται προηγουμένως οι οποίες μπορούν να περιέχουν:

ü  Εξώφυλλο με το όνομα του μαθητή και το ρόλο που έχει αναλάβει( και μια εικόνα σχετική με τον ρόλο)

ü  1ο .Κεφάλαιο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 Βασικές Αρμοδιότητες-δραστηριότητες  του  ρόλου σας   μέσα  στην    βιομηχανία- επιχείρηση που μελετά  η ομάδα σας.

 Εδώ  θα αναφέρετε  στο τέλος με ποιο τρόπο συμβάλλατε ως Διευθυντής τμήματος  στην κατασκευή της μακέτας εκπροσωπώντας το ρόλο σας.

ü  2ο .Κεφάλαιο: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

Συνεργασίες  του  ρόλου σας  με  άλλα τμήματα  της    βιομηχανίας-επιχείρησης μελέτης (διαβάζοντας προσεκτικά τις αρμοδιότητες κάθε ρόλου θα βρείτε με ποιούς από του υπόλοιπους ρόλους συνεργάζεστε )

Επίσης θα αναφέρετε  τη συνεργασία σας με τους υπόλοιπους μαθητές στην κατασκευή της μακέτας

ü  3ο . Κεφάλαιο: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

-Τις προτάσεις σας για την βελτίωση του τμήματος της επιχείρησης που μελετά η ομάδα.(διαβάζοντας προσεκτικά τις αρμοδιότητες -καθήκοντα του ρόλου σας παίρνετε  ιδέες )

-Τις προτάσεις σας για τη βελτίωση της συνεργασίας στην ομαδική εργασία  και την κατασκευή της μακέτας

ü  Πηγές  Πληροφόρησης(να  αναφερθούν  όλες  οι  πηγές )



ΠΗΓΕΣ   ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ  ΓΙΑ  ΤΗΝ ΓΡΑΠΤΗ  ΕΡΓΑΣΙΑ

  • σχολικό  βιβλίο
  • Διαδίκτυο    πχ. mytexnologia.blogspot.com
  • Ιστοσελίδες  ομοειδών βιομηχανιών
  • e-yliko (ηλεκτρονική  μορφή  σχολικών βιβλίων  ΕΠΑΛ Τμήμα  Διοίκησης Επιχειρήσεων)
  • εφημερίδες-περιοδικά
  • εγκυκλοπαίδειες
  • συνεντεύξεις  με  ειδικούς

6ο  ΒΗΜΑ:Παρουσίαση γραπτών εργασιών-Διοργάνωση έκθεσης

Στα τελικά σεμινάρια γίνεται η παρουσίαση  των γραπτών εργασιών των μαθητών

Μπορεί ο  κάθε μαθητής στο τελικό σεμινάριο της χρονιάς  να αναφέρει:

ü  Τα συμπεράσματα από τις δυσκολίες που αντιμετώπισε σχετικά με το ρόλο που έχει αναλάβει

ü  Παρατηρήσεις για βελτίωση  της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών

ü  Παρατηρήσεις σχετικά με τις γνώσεις-εμπειρίες που απέκτησε από την διαδικασία της ομαδικής εργασίας

Διοργάνωση έκθεσης

Τελευταία  εβδομάδα  του σχολικού έτους διοργανώνεται έκθεση όπου παρουσιάζονται όλες οι μακέτες και οι γραπτές εργασίες. Την έκθεση μπορούν να την επισκεφθούν όλοι οι μαθητές  του σχολείου, μαθητές γειτονικών σχολείων, γονείς κτλ.

Μπορεί επίσης δημιουργηθεί βίντεο από τα εκθέματα της έκθεσης και να δημοσιοποιηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα.