Στο πλαίσιο του μαθήματος Τεχνολογίας της Β΄ Γυμνασίου, οι μαθητές αναλαμβάνουν μια ομαδική εργασία με στόχο να γνωρίσουν τη λειτουργία των παραγωγικών μονάδων και τον τρόπο που συνεργάζονται τα διάφορα τμήματά τους.
🔹 1ο Βήμα – Επιλογή Παραγωγικής Μονάδας
Οι μαθητές, αφού μελετήσουν θεωρητικά θέματα όπως η παραγωγική διαδικασία και οι τομείς παραγωγής, προτείνουν παραγωγικές μονάδες που θα ήθελαν να μελετήσουν.Ερευνούν:
- σε ποιον τομέα ανήκει η μονάδα,
- ποιοι φυσικοί πόροι και ποιος εξοπλισμός χρησιμοποιούνται,
- ποιο είναι το οικολογικό της αποτύπωμα,
- και ποια η σημασία της για το κοινωνικό σύνολο.

Στη συνέχεια, επιλέγουν μέσα από ψηφοφορία την παραγωγική μονάδα που θα μελετήσει η ομάδα. Δημιουργούν όνομα και λογότυπο για την επιχείρησή τους, όπως κάνουν οι πραγματικές εταιρείες!
🔹 2ο Βήμα – Επιλογή Ρόλου
Κάθε μαθητής αναλαμβάνει έναν ρόλο μέσα στην παραγωγική μονάδα (π.χ. Διευθυντής Παραγωγής, Μάρκετινγκ, Προσωπικού, Ασφάλειας, Πληροφορικής κ.ά.).Ο καθένας ερευνά τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες του ρόλου του και συγγράφει τη δική του γραπτή εργασία.
🔹 3ο Βήμα – Εκτέλεση Ρόλου & Συνεργασία
Οι μαθητές λειτουργούν ταυτόχρονα ως στελέχη της εικονικής βιομηχανίας και ως μέλη της ομάδας που δημιουργεί το τελικό προϊόν.Συνεργάζονται, προτείνουν ιδέες και συμβάλλουν στην κατασκευή της μακέτας της παραγωγικής μονάδας.
🔹 4ο Βήμα – Κατασκευή Μακέτας
Η ομάδα σχεδιάζει και κατασκευάζει τη μακέτα της βιομηχανίας — ένα τρισδιάστατο ομοίωμα που αποτυπώνει τους χώρους παραγωγής, αποθήκες, γραφεία, χώρους πρασίνου κ.ά.Η παρουσίαση μπορεί να γίνει:
- με φυσική κατασκευή,
- με εικονική παρουσίαση (VR),
- με εκτύπωση σε 3D printer,
- ή ακόμα και με ολόγραμμα!
🔹 5ο Βήμα – Γραπτή Εργασία
Η ομάδα ετοιμάζει την τελική γραπτή εργασία, η οποία περιλαμβάνει:- εξώφυλλο με το όνομα, λογότυπο και στοιχεία της επιχείρησης,
- το οργανόγραμμα και τους ρόλους,
- τις ατομικές εργασίες κάθε μαθητή (αρμοδιότητες, συνεργασίες, συμπεράσματα και προτάσεις).
🔹 6ο Βήμα – Παρουσίαση & Έκθεση Τεχνολογίας
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές παρουσιάζουν τις εργασίες και τις μακέτες τους στο τελικό σεμινάριο και στην Έκθεση Τεχνολογίας του σχολείου.Η έκθεση είναι ανοιχτή σε μαθητές, γονείς και επισκέπτες, δίνοντας σε όλους την ευκαιρία να γνωρίσουν τη δημιουργική δουλειά των παιδιών.
📘 Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές μαθαίνουν:
- πώς λειτουργεί μια επιχείρηση,
- πώς συνεργάζονται τα τμήματα μιας παραγωγικής μονάδας,
- και πόσο σημαντική είναι η ομαδική εργασία, η υπευθυνότητα και η δημιουργικότητα.