Ticker

15/recent/ticker-posts

Ομαδική εργασία Τεχνολογίας Β Γυμνασίου

 ΟΜΑΔΙΚΗ  ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ Β ΓΥΜΝΑΣΊΟΥ 



1ο ΒΗΜΑ-ΕΚΛΟΓΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Αφού οι μαθητές μελετήσουν τα προηγούμενα(παραγωγική διαδικασία-τομείς παραγωγής κτλ )προτείνουν   την παραγωγική μονάδα που θα  ήθελαν να μελετήσουν και  εικονικά να ιδρύσουν.

·         Βρίσκουν πληροφορίες για την  παραγωγική μονάδα  που προτείνουν  και τις παρουσιάζουν στη τάξη.

ü  Σε ποιο τομέα που ανήκει,

ü  Ποια η σημασία της για το κοινωνικό σύνολο.

ü  τι φυσικούς πόρους χρησιμοποιεί ,

ü  τι εξοπλισμό χρησιμοποιεί,

ü   ποιο το οικολογικό της αποτύπωμα κτλ.

·         Επιλέγουν μετά από ψηφοφορία την παραγωγική μονάδα που θέλουν να μελετήσουν σαν ομάδα

    ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΕ Η ΟΜΑΔΑ

         ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ  ΔΕΙΤΕ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

·         Αργότερα αφού κατανεμηθούν οι ρόλοι ,επιλέγουν όνομα και λογότυπο της παραγωγικής μονάδας  μετά από σεμινάριο στην τάξη που θα πραγματοποιηθεί από τον Διευθυντή Δημοσίων σχέσεων και Μάρκετινγκ με  παρουσίαση σχετικών  πληροφοριών για το θέμα.

Ο λογότυπος είναι ένα γραφικό στοιχείο  που αντιπροσωπεύει την εταιρεία  και τοποθετείται σε όλα τα προϊόντα της παραγωγικής ,σε όλα τα έντυπα και σε ότι έχει σχέση με την εταιρεία.

Μπορεί να είναι συνδυασμός λέξης και εικόνας-σχεδίου.Παίζει σημαντικό ρόλο στην «αναγνωρισιμότητα» της εταιρείας και βοηθά με τον τρόπο του στις πωλήσεις

Πληροφορίες για την επιλογή ονόματος  επιχείρησης πατήστε ΕΔΩ

Ο  λογότυπος  της  επιχείρησης  θα  διαμοιραστεί  σε  όλους  για  να  μπει  στο  εξώφυλλο  των  γραπτών  εργασιών.


Για να σχεδιάσεις το λογότυπο μπορείς να πληκτρολογήσεις στο google το όνομα της βιομηχανίας που διάλεξε η ομάδα σας  π.χ. evo   και μετά τη λέξη  logo.



Πληροφορίες για ελληνικές βιομηχανίες στο ακόλουθο σύνδεσμο


https://mytexnologia.blogspot.com/2020/09/blog-post.html

Πηγές πληροφόρησης:

o   Σχολικά βιβλία

o   Βιβλιοθήκες

o   Διαδίκτυο

o   Περιοδικά-εφημερίδες-έντυπα

o   Ηλεκτρονικές σελίδες παραγωγικών μονάδων

o   Εργαζόμενοι σε παραγωγικές μονάδες

o   Κτλ.


2ο  ΒΗΜΑ :    Επιλογή  ρόλου

·         Γίνεται πρώτα  συνοπτική  παρουσίαση  των ρόλων που υπάρχουν σε μια τυπική παραγωγική μονάδα από τον καθηγητή και   της σημασίας του οργανογράμματος σε κάθε βιομηχανία.

οι Οι ρόλοι που μπορει να επιλέξει ο μαθητής είναι:

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ(ΕΡΕΥΝΑ  ΑΓΟΡΑΣ-ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ-ΠΩΛΗΣΕΙΣ)
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΕΡΕΥΝΑΣ  ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΣΧΕΣΕΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΛΗΡ.ΣΥΣΤΗΜ.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ  ΕΛΕΓΧΟΥ

Πληροφορίες για τις αρμοδιότητες-καθήκοντα  του κάθε ρόλου στον ακόλουθο  σύνδεσμο 

https://mytexnologia.blogspot.com/2020/09/texnologia%20b%20gymnasiou-grapth%20-ergasia.html

·         Ακολούθως ο κάθε μαθητής επιλέγει  τον ρόλο που θα αναλάβει 

·         Συλλέγει  πληροφορίες, ταξινομεί αυτές   και συγγράφει  τη γραπτή εργασία για το ρόλο που έχει αναλάβει ο κάθε μαθητής.


3ο  ΒΗΜΑ:    ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ

Ο κάθε μαθητής  θα λειτουργεί ταυτόχρονα σε δυο κατευθύνσεις:

·         Ως μέλος  της παραγωγικής μονάδας (που έχει επιλέξει η ομάδα), να βρει πληροφορίες για τα καθήκοντα,  και τις αρμοδιότητες του ρόλου που έχει επιλέξει ο ίδιος, αλλά και να προτείνει ιδέες σχετικές με αυτόν.

·         Και παράλληλα την  προσαρμογή του ρόλου του στην παραγωγική διαδικασία κατασκευής της μακέτας ή ενός δείγματος από τα προϊόντα της παραγωγικής μονάδας.

Ενδεικτικά π.χ.:

Ο Διευθυντής Μάρκετινγκ μέσα από τη γραπτή του εργασία(Στο 3ο κεφ.) προτείνει νέα προϊόντα προς παραγωγή  μετά  από έρευνα αγοράς στον ευρύτερο χώρο της σχολικής μονάδας.Προτείνει επίσης τρόπους διαφήμισης των νέων προϊόντων και τρόπους προώθησης  επίσης των νέων προϊόντων.

Ενώ  ο Διευθυντής Μάρκετινγκ κατά την διαδικασία κατασκευής της μακέτας πραγματοποιεί έρευνα αγοράς με σκοπό την επιλογή των κατάλληλων υλικών -εργαλείων από όλες τις απόψεις ,για την κατασκευή της μακέτας

Κάτι παρόμοιο ισχύει για όλους τους ρόλους




4ο  ΒΗΜΑ   Κατασκευή  Ομοιώματος  της  Βιομηχανίας

Η μακέτα είναι ένα μοντέλο που δείχνει τον τρόπο κατασκευής ή λειτουργίας ενός αντικειμένου ή τη λειτουργική σύνδεση των χώρων ενός κτιρίου ή μιας εγκατάστασης. Είναι δηλαδή μια κατασκευή σε σμίκρυνση (ή μεγέθυνση  όταν πρόκειται πχ  για  μικροτσίπ-μόρια) που αντιπροσωπεύει ένα τελικό προϊόν. Το μοντέλο μπορεί να είναι εμφάνισης ή λειτουργικό.

Τρόποι παρουσίασης της μακέτας

·         Με κατασκευή ομοιώματος σε τρείς διαστάσεις

·         Με εικονική παρουσίαση (VR)μέσω ειδικών προγραμμάτων από υπολογιστές

·         Με εκτύπωση σε 3D PRINTER

·         Με ολόγραμμα

Σχεδίαση της μακέτας

Πριν από την κατασκευή της μακέτας είναι απαραίτητο να γίνει ο σχεδιασμός της υπό κλίμακα ώστε να αποφευχθούν τα λάθη. Να σχεδιασθεί  η κάτοψη ,η πρόσοψη και η πλάγια όψη.

Την διαμόρφωση του χώρου και ποια κτίρια θα έχει την καθορίζει κυρίως το προϊόν που παράγει η παραγωγική μονάδα, η νομοθεσία της χώρας κτλ.

Θα μπορούσε επίσης η οροφή να ανοίγει για να φαίνεται το εσωτερικό του κτιρίου.

Για να απεικονίσουν οι μαθητές  τη γραμμή παραγωγής θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ένα πίνακα όπου θα φαίνονται αναλυτικά τα στάδια παραγωγής του προϊόντος.

Για  ιδέες οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν από το διαδίκτυο  με φωτογραφίες από παρόμοιες παραγωγικές μονάδες με αυτή που έχουν επιλέξει.

 

Βασικά τμήματα μιας τυπικής παραγωγικής μονάδας

·         ΚΤΙΡΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ(εξαρτάται από το παραγόμενο προϊόν)

·         ΚΤΙΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

·         ΑΠΟΘΗΚΕΣ-ΣΙΛΟ(συνήθως κυλινδρικού σχήματος)

·         ΧΩΡΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ

·         ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ

·         ΠΑΡΚΙΝΓΚ


Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κατασκευή της μακέτας -ομοιώματος  στον ακόλουθο σύνδεσμο



5ο  ΒΗΜΑ: ΓΡΑΠΤΗ  ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


Η γραπτή εργασία αποτελεί κομμάτι της ομαδικής εργασίας.

Οι εργασίες όλων των μαθητών της ομάδας πρέπει να έχουν ενιαία μορφή και εμφάνιση.

 Η συνολική γραπτή εργασία της ομάδας αποτελείται:

·         Από το  εξώφυλλο όπου θα αναφέρεται:

ü  Το όνομα της επιχείρησης

ü  Το είδος της

ü  Ο λογότυπος

ü  Η έδρα

ü  Η εικονική της ηλεκτρονική  διεύθυνση

·         Αμέσως στην επόμενη αναφέρονται οι ρόλοι και τα ονόματα των παιδιών που έχουν αναλάβει κάθε ρόλο Μπορεί να υπάρχει στην επόμενη σελίδα και το οργανόγραμμα που έχει δημιουργήσει ο Διευθυντής προσωπικού.

·         Ακολουθούν επίσης αν υπάρχουν  φωτογραφίες από την κατασκευή της μακέτας

·         Ακολουθούν οι γραπτές εργασίες κάθε ρόλου με τη σειρά που αναφέρονται προηγουμένως οι οποίες μπορούν να περιέχουν:

ü  Εξώφυλλο με το όνομα του μαθητή και το ρόλο που έχει αναλάβει

ü  1ο .Κεφάλαιο: Βασικές Αρμοδιότητες-δραστηριότητες  του  ρόλου σας   μέσα  στην (εικονική)    βιομηχανία- επιχείρηση που μελετά  η ομάδα σας.

 Εδώ  να αναφερθεί  στο τέλος με ποιο τρόπο συμβάλλατε ως Διευθυντής τμήματος  στην κατασκευή της μακέτας εκπροσωπώντας το ρόλο σας.

ü  2ο .Κεφάλαιο: Συνεργασίες  του  ρόλου σας  με  άλλα τμήματα  της    βιομηχανίας-επιχείρησης μελέτης (διαβάζοντας προσεκτικά τις αρμοδιότητες κάθε ρόλου θα βρείτε τις απαντήσεις σε αυτό το κεφάλαιο)

Επίσης θα αναφέρετε  τη συνεργασία σας με τους υπόλοιπους μαθητές στην κατασκευή της μακέτας

ü  3ο . Κεφάλαιο: Συμπεράσματα  -προτάσεις  για  τη   βελτίωση  του ρόλου(τμήματος)  στην βιομηχανία- επιχείρηση μελέτης .Προτάσεις επίσης για βελτίωση στη συνεργασία στην ομαδική εργασία και την κατασκευή της μακέτας..

ü  Πηγές  Πληροφόρησης(να  αναφερθούν  όλες  οι  πηγές)






ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΕΔΩ


ΠΗΓΕΣ   ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ  ΓΙΑ  ΤΗΝ ΓΡΑΠΤΗ  ΕΡΓΑΣΙΑ

  • σχολικό  βιβλίο
  • Διαδίκτυο    πχ. mytexnologia.blogspot.com
  • Ιστοσελίδες  ομοειδών βιομηχανιών
  • e-yliko (ηλεκτρονική  μορφή  σχολικών βιβλίων  ΕΠΑΛ Τμήμα  Διοίκησης Επιχειρήσεων)
  • εφημερίδες-περιοδικά
  • εγκυκλοπαίδειες
  • συνεντεύξεις  με  ειδικούς

6ο  ΒΗΜΑ:Παρουσίαση γραπτών εργασιών-Διοργάνωση έκθεσης

Στα τελικά σεμινάρια γίνεται η παρουσίαση  των γραπτών εργασιών των μαθητών

Μπορεί ο  κάθε μαθητής στο τελικό σεμινάριο της χρονιάς  να αναφέρει:

ü  Τα συμπεράσματα από τις δυσκολίες που αντιμετώπισε σχετικά με το ρόλο που έχει αναλάβει

ü  Παρατηρήσεις για βελτίωση  της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών

ü  Παρατηρήσεις σχετικά με τις γνώσεις-εμπειρίες που απέκτησε από την διαδικασία της ομαδικής εργασίας

Διοργάνωση έκθεσης

Τελευταία  εβδομάδα  του σχολικού έτους διοργανώνεται έκθεση όπου παρουσιάζονται όλες οι μακέτες και οι γραπτές εργασίες. Την έκθεση μπορούν να την επισκεφθούν όλοι οι μαθητές  του σχολείου, μαθητές γειτονικών σχολείων, γονείς κτλ.

Μπορεί επίσης δημιουργηθεί βίντεο από τα εκθέματα της έκθεσης και να δημοσιοποιηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια