Ticker

15/recent/ticker-posts

Η εξέλιξη της μαζικής παραγωγής

Τι είναι μαζική παραγωγή

Η μαζική παραγωγή, επίσης γνωστή ως παραγωγή ροής ή συνεχής παραγωγή, είναι η σε σταθερή ροή παραγωγή μεγάλων ποσοτήτων τυποποιημένων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων - και κυρίως αυτών - που γίνονται σε γραμμή συναρμολόγησης. Μαζί με την παραγωγή θέσεων εργασίας και την διαδικασία παραγωγής, η μαζική παραγωγή είναι μια από τις τρεις κύριες μεθόδους παραγωγής.
Η μαζική παραγωγή εφαρμόζεται σε διάφορα είδη προϊόντων : από υγρά και σωματίδια που διακινούνται χύμα (τρόφιμα, καύσιμα, χημικά και μεταλλευτικά ορυκτά) μέχρι ανταλλακτικά (οικιακές συσκευές και αυτοκίνητα).
Ορισμένες τεχνικές μαζικής παραγωγής, όπως τυποποιημένα μεγέθη και γραμμές παραγωγής, προηγήθηκαν της Βιομηχανικής Επανάστασης και υφίστατο αρκετούς αιώνες πριν από αυτήν. Ωστόσο στα μέσα του 19ου αιώνα αναπτύχθηκε η εισαγωγή εργαλειομηχανών για την παραγωγή εναλλακτικής μορφής ανταλλακτικών και είχαμε ταχύτατη εξέλιξη της μαζικής παραγωγής

μαζική παραγωγή


Εξέλιξη της μαζικής παραγωγής

Ο Henry Ford σχεδίασε την πρώτη κινητή γραμμή παραγωγής το 1913 και έφερε επανάσταση στην κατασκευαστική διαδικασία με το Ford Model T. Αυτή η γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Ford στο Highland Park του Michigan, έγινε το ορόσημο για τη μαζική παραγωγή σε ολόκληρο τον κόσμο.

Μια απλή ιδέα: Σκοπός του Henry ήταν να παράγει το μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων, με το απλούστερο σχέδιο, για το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Όταν η ιδιοκτησία αυτοκινήτων περιοριζόταν στους λίγους προνομιούχους, σκοπός του Henry Ford ήταν να "δώσει ρόδες στον κόσμο" παράγοντας ένα προσιτό αυτοκίνητο για το γενικό κοινό.
Πως έφτιαχνε αρχικά αυτοκίνητα ο Ford: Τον πρώτο καιρό, ο Ford κατασκεύαζε αυτοκίνητα όπως όλοι οι άλλοι. Ένα-ένα. Το αυτοκίνητο έμενε στο ίδιο σημείο σε όλη τη διάρκεια της κατασκευής και οι μηχανικοί με τους εργάτες πήγαιναν να πάρουν τα εξαρτήματα και επέστρεφαν στο αυτοκίνητο για να τα συναρμολογήσουν από το σασί και πάνω. Στη συνέχεια, για να επιταχυνθεί η διαδικασία, τοποθετούσαν τα αυτοκίνητα πάνω σε πάγκους, τους οποίους μετακινούσαν από τη μία θέση στην άλλη, με διαφορετικές ομάδες εργατών να εργάζονται σε κάθε θέση. Αλλά και αυτή η μέθοδος δεν ήταν αρκετά γρήγορη, αφού ο Ford χρειαζόταν έμπειρους εργάτες για να συναρμολογήσει το 'χειροποίητο' αυτοκίνητο. Έτσι ο ρυθμός παραγωγής παρέμενε χαμηλός και η τιμή του αυτοκινήτου ήταν υψηλότερη για να καλύπτει το κόστος. Αυτό που χρειαζόταν ήταν η αυτοματοποίηση. Ο Henry και οι μηχανικοί του επινόησαν μηχανές που κατασκεύαζαν μεγάλες ποσότητες των απαραίτητων εξαρτημάτων και μεθόδους συναρμολόγησης των εξαρτημάτων αυτών με την ίδια ταχύτητα που κατασκευάζονταν. Ήταν έτοιμοι για τη μεγάλη τομή.
Αύξηση της παραγωγικότητας: Για να επιτευχθεί ο στόχος του Henry Ford για μαζική κατανάλωση μέσω της μαζικής παραγωγής, έπρεπε να αυξηθεί η παραγωγικότητα. Στο εργοστάσιο του Detroit, στο Michigan, οι εργάτες έμεναν σε συγκεκριμένες θέσεις και το σασί περνούσε από τον έναν στον άλλο μετακινούμενο με ένα γερό σκοινί. Το σασί σταματούσε σε κάθε θέση, για να τοποθετηθούν τα εξαρτήματα, μέχρι τελικά να ολοκληρωθεί.
Εντυπωσιακά αποτελέσματαΟ Henry Ford βασίστηκε στις αρχές των πρωτοπόρων, όπως ο Elihu Root, ο οποίος επινόησε ένα σύστημα συναρμολόγησης για τον Samuel Colt, το οποίο επιμέριζε τη διαδικασία κατασκευής και έτσι την απλοποιούσε. Ο Henry Ford συνέχισε να πειραματίζεται μέχρι να τελειοποιήσει κάθε πρακτική, κάνοντας τελικά το όραμά του πραγματικότητα. Για να να μειώσει την εξάρτηση από το εξειδικευμένο εργατικό προσωπικό, ο Henry χρησιμοποιούσε ανταλλακτικά, τα οποία μπορούσαν εύκολα να συναρμολογηθούν από ανειδίκευτους εργάτες. Τα πειράματα συνεχίστηκαν με γλίστρες και μεταφορικές ταινίες. Φυσικά, ακόμα και η θέση εργατών και εργαλείων διερευνήθηκε προσεκτικά, ώστε η γραμμή παραγωγής να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά.
Ένα άθροισμα εξαρτημάτωνΚάθε τμήμα της παραγωγικής διαδικασίας αναλυόταν στα εξαρτήματα που το αποτελούσαν. Δευτερεύουσες γραμμές συναρμολόγησης στήνονταν σε κάθε σημείο μέχρι να δώσει ο Henry το σύνθημα να μετακινηθούν. Έτσι οι ρυθμοί παραγωγής αυξήθηκαν, φτάνοντας μερικές φορές ακόμα και να τετραπλασιαστούν.
Η τελική γραμμή συναρμολόγησηςΤο τελικό βήμα ήταν η δημιουργία της κινητής γραμμής τελικής συναρμολόγησης. Ξεκινούσαν με ένα γυμνό σασί, το οποίο μετακινούσαν κατά μήκος της γραμμής, περνώντας από κάθε θέση εργασίας μέχρι να ολοκληρωθεί το αυτοκίνητο, να το πάρει κάποιος και να το οδηγήσει έξω. Ουσιαστικό μέρος της όλης διαδικασίας ήταν ο συγχρονισμός όλων των γραμμών τροφοδοσίας κατά μήκος της γραμμής συναρμολόγησης, ώστε να φτάνουν τα σωστά εξαρτήματα στο σωστό χρόνο.
Δρέποντας τα οφέληΑυτός ο συνδυασμός ακρίβειας, συνέχειας και ταχύτητας εισήγαγε στον κόσμο τη μαζική παραγωγή. Στο Highland Park, η παραγωγή του Model T έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ, με ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο να βγαίνει από τη γραμμή κάθε 10 δευτερόλεπτα, κάθε εργάσιμης ημέρας. Ο Ford μπόρεσε να μειώσει τις τιμές, να διπλασιάσει το κατώτατο ημερομίσθιο στα $5, να παράγει ένα ανώτερο προϊόν και πάλι να βγάζει κέρδος. Την εποχή εκείνη, η Ford παρήγαγε δύο εκατομμύρια Model T το χρόνο, τα οποία πωλούνταν μόλις $260.
Επαναστατική διαδικασίαΤο Model T ξεκίνησε μια αστική επανάσταση. Το ημερομίσθιο των $5 και η φιλοσοφία που το έκανε εφικτό ξεκίνησε μια κοινωνική επανάσταση. Η κινητή γραμμή παραγωγής ξεκίνησε μια βιομηχανική επανάσταση.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια