Ticker

15/recent/ticker-posts

Σεμινάρια Τεχνολογίας Γυμνασίου

 Σεμινάριο ορίζεται μια οργανωμένη συζήτηση πάνω σε προκαθορισμένο θέμα.πχ  μια τεχνολογική ενότητα.


 Ο προσδιορισμός «οργανωμένη» αφορά σε συγκεκριμένη μορφή που ακολουθεί την

 εξής διαδικασία:

 • Ένας μαθητής ή ομάδα μαθητών  πραγματοποιεί μια εισήγηση-παρουσίαση πάνω σε συγκεκριμένο θέμα ( π.χ. τεχνολογία και περιβαλλοντικά προβλήματα) το οποίο εχουν αναλάβει ,έχουν καθοδηγηθεί από τον εκπαιδευτικό και έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα αντλώντας πληροφορίες για το θέμα από διάφορες πηγές.

• Στη συνέχεια απαντά-απαντούν σε ερωτήσεις, απορίες, δέχεται-δέχονται  κριτική και προτάσεις για μελλοντικά σεμινάρια  σε σχετικά θέματα.

 • Τέλος, γίνεται μια συνολική συζήτηση σχετικά με το υλικό που παρουσιάστηκε και εξάγονται τα ανάλογα συμπεράσματα για  την πληρότητα  του σεμιναρίου.

 • Αυτό επαναλαμβάνεται για όλους τους μαθητές της τάξης σε διαφορετικό θέμα κάθε φορά ,σχετικό πάντα  με  την ύλη της Τεχνολογίας

Τα σεμινάρια που  θα διοργανωθούν από  τους μαθητές μπορεί  να  έχουν τα παρακάτω   θέματα:

Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  • Εξέλιξη   της τεχνολογίας  από τα πρώτα βήματα έως σήμερα
  • Πως  τα φυσικά πρότυπα  αποτέλεσαν  και απότελούν πηγή έμπνευσης  για  τεχνολογικές κατασκευές.Τι είναι  Βιομιμητική.
  • Για  τη σχέση  τεχνολογίας  και επιστήμης 
  • Τεχνολογία  και περιβαλλοντικά  προβλήματα
  •  Για την παρουσίαση  των τεχνολογικών ενοτήτων
  • Τεχνολογία  και  άνθρωπος ,ποιος υπηρετεί ποιον;

• Για την επιλογή της ενότητας που θα μελετηθεί από την τάξη.

 • Για την επιλογή του θέματος που θα μελετήσει ο κάθε μαθητής.

 • Κατά την εξέλιξη της εργασίας των μαθητών για  την παρουσίαση.

 • Για την τελική παρουσίαση των ατομικών εργασιών των μαθητών

Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  • Η ιστορική  εξέλιξη  της βιομηχανίας στην Ελλάδα αλλά  και  στον κόσμο-Βιομηχανικές επαναστάσεις
  • Από  την οικοτεχνία  στην μαζική παραγωγή  με Ρομπότ
  • Συντελεστές παραγωγής και ο ρόλος  τους.
  • Τομείς  παραγωγής  μια χώρας και ο ρόλος  τους στην οικονομική ανάπτυξη και ευημερία  μιας χώρας.
  • Απαραίτητα  προσόντα  και δεξιότητες  των εργαζομένων διαχρονικά  από  την αρχαιότητα έως σήμερα.
  • Η κατασκευή  της μακέτας- (τρισδιάστατη απεικόνιση αντικειμένου)   και   η  διαχρονική εξέλιξή  της από τον πηλό  έως τα ολογράμματα.
  • Βιοκλιματικά  κτίρια  εργοστασίων  και  εξοικονόμηση ενέργειας.
Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  • Η έρευνα  ως  μοχλός ανάπτυξης  της επιστήμης  και  της τεχνολογίας
  • Έρευνα  και  πρόοδος  της επιστήμης
  • Σε  ποια μαθήματα  του  Γυμνασίου γίνονται  έρευνες  σήμερα  και  με ποια θέματα  ενδεικτικά
  • Πως  η   τεχνολογία  αξιοποιεί  τα αποτελέσματα των επιστημονικών  ερευνών με σκοπό  την κατασκευή χρηστικών αντικειμένων.Παράθεση  παραδειγμάτων για τους 2 τελευταίους αιώνες
  • Επιστήμη  και τεχνολογία  βίοι παράλληλοι.

Εποπτικά μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν:

*      Φυλλάδια σημειώσεων -εργασίας

*      Διαφάνειες

*      Αφίσες

*      CD-DVD

*      Διαδίκτυο

*      Κτλ.


 Η συμμετοχή των μαθητών στα σεμινάρια έχει τα εξής οφέλη: 

• Μαθαίνουν να συμμετέχουν σε συλλογικές διαδικασίες, απαραίτητες στη σύγχρονη κοινωνία 

• Ενισχύεται η συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης. Αναπτύσσουν τα θέματα μόνοι τους

 • Μαθαίνουν να διοργανώνουν, να διευθύνουν αλλά και να συμμετέχουν σε συζητήσεις. Μαθαίνουν να κάνουν εισηγήσεις και να διατυπώνουν ερωτήματα που στοχεύουν στην εμβάθυνση σε κάποιο θέμα

• Συσχετίζουν τις εργασίες με αυτές των άλλων και μαθαίνουν να εξάγουν συνολικά συμπεράσματα για ολόκληρες ενότητες 

• Αποκτούν γνώσεις σε διαφορετικά τεχνολογικά θέματα και επιστημονικούς τομείς 

 Οργάνωση σεμιναρίων

Η οργάνωση του σεμιναρίου αναλαμβάνεται κάθε φορά από έναν μαθητή ή ομάδα μαθητών. Οι κυριότερες αρμοδιότητες του οργανωτή-οργανωτών είναι:

 • Δημιουργεί το πρόγραμμα των ομιλητών 

• Φροντίζει για την ύπαρξη του απαραίτητου εξοπλισμού 

• Κάνει μια μικτή εισήγηση για το θέμα και το σκοπό του σεμιναρίου 

• Συντονίζουν τη  συζήτηση

 • Ανακεφαλαιώνουν  τα συμπεράσματα του σεμιναρίου


                @mytexnologia

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια