Οδηγίες Γραπτής Εργασίας Τεχνολογία Α’ Γυμνασίου
Στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας, κάθε μαθητής πρέπει να επιλέξει ατομικό έργο και να παρουσιάσει γραπτή εργασία μαζί με ομοίωμα/μακέτα.
🧩 Βήματα Ατομικής Εργασίας στην Τεχνολογία
Στο μάθημα της Τεχνολογίας, κάθε μαθητής δημιουργεί τη δική του ατομική εργασία, επιλέγοντας ένα τεχνολογικό αντικείμενο ή εφαρμογή.
Η διαδικασία περιλαμβάνει πέντε βασικά βήματα:

🔹 1ο Βήμα: Επιλογή Ενότητας και Έργου
Κάθε τμήμα επιλέγει μία τεχνολογική ενότητα:
- Εργαλεία – Μηχανές
- Μεταφορές – Επικοινωνίες
- Ενέργεια
Ο κάθε μαθητής επιλέγει ατομικά ένα έργο (αντικείμενο) από την ενότητα της ομάδας του ή, αν θέλει, από άλλη ενότητα.
🔹 2ο Βήμα: Επιλογή Θέματος Εργασίας
Ο μαθητής καθορίζει το συγκεκριμένο αντικείμενο ή τεχνολογική εφαρμογή που θα μελετήσει.
📘 Παραδείγματα: αεροπλάνο, ποδήλατο, ηλεκτρικός κινητήρας, τηλεόραση.
🔹 3ο Βήμα: Συλλογή Πληροφοριών & Συγγραφή Γραπτής Εργασίας
Οι πληροφορίες μπορούν να συγκεντρωθούν από:
-
Άτομα με σχετικές γνώσεις
-
Βιβλία, περιοδικά, εγκυκλοπαίδειες
-
Το διαδίκτυο
🧱 4ο βήμα:Δομή Γραπτής Εργασίας στην Τεχνολογία
Η γραπτή εργασία αποτελεί βασικό μέρος της Ατομικής Εργασίας Τεχνολογίας.
Παρακάτω παρουσιάζεται η προτεινόμενη δομή και τα βασικά στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνονται.
🔹 1. Γενικά στοιχεία για την τεχνολογική ενότητα
- Ορισμός και σύντομη περιγραφή της ενότητας
- Ιστορικά στοιχεία
- Είδη αντικειμένων και εφαρμογών
- Χρήσεις στην καθημερινή ζωή
- Επίδραση στην κοινωνία και το περιβάλλον
🔹 2. Περιγραφή του αντικειμένου
- Τι είναι το αντικείμενο
- Είδη ή τύποι του
- Σύνδεση με σημαντικές εφευρέσεις ή ανακαλύψεις
- 📍 Εδώ μπορείτε να προσθέσετε εικόνες ή σκίτσα.
🔹 3. Τεχνικά σχέδια
- Σχέδια ή εικόνες με αριθμούς και βελάκια που δείχνουν τα μέρη και τις λειτουργίες του αντικειμένου.
- Μπορεί να γίνει με ψηφιακά εργαλεία ή στο χέρι.
🔹 4. Πορεία εργασίας
- Περιγραφή της διαδικασίας συγγραφής και κατασκευής
- Αναφορά στα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν
- Διάγραμμα βημάτων και φωτογραφίες από τα στάδια κατασκευής
🔹 5. Ιστορική εξέλιξη
- Ποιος είναι ο εφευρέτης
- Πότε και γιατί εφευρέθηκε το αντικείμενο
- Πώς εξελίχθηκε και βελτιώθηκε με τον χρόνο
🔹 6. Επιστημονικά στοιχεία & θεωρίες
- Απλή εξήγηση της λειτουργίας του αντικειμένου
- Αναφορά στα σχετικά επιστημονικά φαινόμενα
- (π.χ. μηχανική, ηλεκτρισμός, ήχος, φως κ.ά.)
🔹 7. Χρησιμότητα για τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον
- Πώς βοηθά στην καθημερινή ζωή
- Κοινωνικές επιδράσεις
- Περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις
🔹 8. Κατάλογος υλικών και εργαλείων
| Εργαλείο / Υλικό | Ποσότητα |
|---|---|
| Σφυρί | 1 |
| Κόλλα | 1 |
| … | … |
🔹 9. Κόστος κατασκευής
| Υλικό | Τιμή |
|---|---|
| Κόλλα | 1,5 € |
| … | … |
🔹 10. Βιβλιογραφία και πηγές
Πηγές πληροφόρησης:
- Βιβλία, άρθρα, εγκυκλοπαίδειες
- Αξιόπιστες ιστοσελίδες
- Συνεντεύξεις με άτομα που έχουν σχετικές γνώσεις
✏️ Η σωστή δομή και τεκμηρίωση δείχνει όχι μόνο τι έφτιαξες, αλλά και πώς έμαθες να το φτιάχνεις!
5ο Βήμα: Παρουσίαση εργασίας
-
Παρουσίαση στην τάξη σε μορφή σεμιναρίου.
Τελική Έκθεση
-
Όλες οι γραπτές εργασίες και τα ομοιώματα εκτίθενται στην τάξη στο τέλος της χρονιάς.