Ticker

15/recent/ticker-posts

Γραπτή εργασία Τεχνολογίας Α Γυμνασίου

Γραπτή εργασία Τεχνολογίας Α' Γυμνασίου

1ο Βήμα:Πρώτα επιλέγει  το  κάθε τμήμα  εργασίες  από μία τεχνολογική ενότητα.(ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΜΗΧΑΝΕΣ,ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ,ΕΝΕΡΓΕΙΑ)
Θα μπορούσε  επίσης ο κάποιος μαθητής να διαλέξει έργο από διαφορετική ενότητα.
2ο Βήμα:Μετά ο μαθητής ή μαθήτρια  επιλέγει ένα  έργο ανάλογα  την ενότητα που έχει επιλέξει  η ομάδα του  ή ο ίδιος-α


ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ


3ο Βήμα:Συγγραφή γραπτής εργασίας Τεχνολογίας Α Γυμνασίου  με πληροφορίες για το έργο που διάλεξε ο κάθε μαθητής-μαθήτρια. 

  • Γι' αυτό το σκοπό μπορεί να συλλέξει πληροφορίες και υλικό από :

  • πρόσωπα που έχουν σχετικές γνώσεις, 
  • εγκυκλοπαίδειες, 
  • βιβλία, 
  • περιοδικά ή 
  • το διαδίκτυο. 
Για τη συλλογή του υλικού μπορεί να συνεργαστεί με τους συμμαθητές σου, αλλά η εργασία θα είναι ατομική.
4ο Βήμα:Τέλος πρέπει  ο κάθε  μαθητής-μαθήτρια  να κατασκευάσει  ένα ομοίωμα-μακέτα του έργου που διάλεξε.(το έργο  μπορεί να είναι λειτουργικό ή όχι)
Για  την κατασκευή του μπορεί όποιο υλικό νομίζει αυτός-ή,καλό θα  ήταν να χρησιμοποιήσει υλικά που είναι προς ανακύκλωση.
Ιδέες για  κατασκευή ομοιώματος-μακέτας του έργου που διάλεξε ο κάθε μαθητής-μαθήτρια στους ακόλουθους συνδέσμους

Η γραπτή εργασία προτείνουμε να περιέχει   τα παρακάτω κεφάλαια και περιεχόμενα. (Διάβασε σχετικά και τις σελίδες 51 ως 56 του βιβλίου σου.)

Υπόδειγμα εργασίας στον ακόλουθο σύνδεσμο https://mytexnologia.blogspot.com/2020/02/blog-post_9.html

 

          ΚΕΦΑΛΑΙΑ   ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


                 1Γενικά στοιχεία για την τεχνολογική ενότητα στην οποία ανήκει το αντικείμενο
 
Εδώ ο κάθε μαθητής γράφει  για την τεχνολογική ενότητα  που ανήκει το έργο που διάλεξε (π.χ. Μεταφορές, Επικοινωνίες, Εργαλεία, Ενέργεια, Μηχανές κ.λπ.). Μπορεί να βρει αναλυτικές πληροφορίες ανάλογα με το έργο που διάλεξε στους παρακάτω συνδέσμους : 
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:
·         Τον ορισμό του όρου πχ. τι είναι εργαλείο
  •  ιστορικά στοιχεία για την ενότητα αυτή,
  •  τα είδη των αντικειμένων που περιλαμβάνει, 
  • τη χρήση τους, 
  • την επίδρασή τους στην κοινωνία,
  •  τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην οικονομία κ.ά.
  •  Φωτογραφίες, εικόνες και διαγράμματα μπορούν να είναι πολύ χρήσιμα.
 
             2.  Περιγραφή του αντικειμένου (μέρη και λειτουργία)
 
·         Περιγράφει ο κάθε μαθητής  το αντικείμενο που μελετά  με  λίγα  λόγια.
  Ορισμός του έργου πχ. τι είναι αεροπλάνο  
  • και  τα   είδη  αν  υπάρχουν)
πληροφορίες για τις σημαντικότερες εφευρέσεις στον ακόλουθο σύνδεσμο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΦΕΥΡΕΣΕΙΣ

 
3.      Τεχνικά  σχέδια  του  έργου 
 
          Αυτή η ενότητα θα περιέχει τα τεχνικά σχέδια του έργου  .
  •            Σε αυτή την ενότητα  ο  κάθε μαθητής βάζει    μία  εικόνα  ή σχέδιο (έτοιμο ή δικό του ) του αντικειμένου για να εξηγήσει την περιγραφή του.
  •       Μπορεί να βάλει αριθμούς και βελάκια στις εικόνες για να δείξει τα   βασικά  του  μέρη,  κ.λπ.

4.  Πορεία  εργασίας
  •       Εδώ θα περιγράψει ο κάθε μαθητής τη διαδικασία με την οποία  έγραψε  την γραπτή  εργασία και πώς κατασκεύασε το αντικείμενο.
  • Με ποιο τρόπο και ποια εργαλεία χρησιμοποίησε με τα διάφορα υλικά, πώς κατασκεύασε και συναρμολόγησε τα μέρη της κατασκευής κ.λπ..
  •  Μπορείς να σχεδιάσει και ένα διάγραμμα στο οποίο να φαίνονται τα βήματα της κατασκευή
  • Μπορεί να βάλει και φωτογραφίες που να απεικονίζουν τις διάφορες φάσεις της εργασίας.
 
      5.Ιστορική εξέλιξη του αντικειμένου 


 Περιγράφει ο κάθε μαθητής  την ιστορική  εξέλιξη του  έργου που μελετά και

ειδικότερα:
  •  πότε εφευρέθηκε, από ποιον, που, πώς, για ποιο λόγο ή ποια ανάγκη κ.λπ.). 
  • Πώς άλλαξε με το πέρασμα του χρόνου – το ίδιο ή η χρήση του;
Προσοχή: Καλό θα ήταν  να  αναφέρει  μόνο  τις   σημαντικότερες  αλλαγές  

στη  πορεία  του  χρόνου  από  την  εφεύρεση του αντικειμένου μελέτης  έως  σήμερα ,επίσης πολύ   καλό  και χρήσιμο  είναι  να συνοδεύονται  από λίγες εικόνες.

6. Επιστημονικά στοιχεία & θεωρίες στις οποίες στηρίζεται η λειτουργία του 

       Περιγράφει ο κάθε μαθητής  την  λειτουργία του  έργου  με  απλά  λόγια, κατανοητά  για  τους  συμμαθητές  του.
         Εδώ αν μπορείς αναφέρεις επιστημονικά στοιχεία και θεωρίες στις οποίες στηρίζεται η λειτουργία του αντικειμένου, όσο πιο απλά  μπορείς (π.χ. σχετικά με τον ηλεκτρισμό, τη μηχανική, τον ήχο και το φως ή οτιδήποτε άλλο ανάλογα με το θέμα σου).     
 
                     7.  Χρησιμότητα για τον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον
  •             Γράφει ο κάθε μαθητής για τη χρησιμότητα του αντικειμένου  που μελετά στη καθημερινή ζωή μας (διαβίωση, σχέσεις, εργασία κ.ά.), 
  • την επίδραση του αντικειμένου στην κοινωνία (καλή ή άσχημη),
  • τις καλές και άσχημες επιπτώσεις στο περιβάλλον, την οικονομία και τον πολιτισμό μας.
 
               8.  Κατάλογος υλικών και εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν 

Σε ένα πίνακα μπορείς να καταγράψει ο κάθε μαθητής τα υλικά (είδος και ποσότητα) και τα εργαλεία που χρησιμοποίησε για την κατασκευή σου. 
ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΥΛΙΚΑ                                  ΠΟΣΟΤΗΤΑ
ΣΦΥΡΙ                                                            1
ΚΟΛΛΑ                                                           1   ΚΤΛ.
   9 . Κόστος  Κατασκευής

Αναφέρει ο κάθε μαθητής  πόσο του στοίχισε κάθε υλικό που χρησιμοποίησε. πχ.
ΥΛΙΚΟ                                                    ΤΙΜΗ
κόλλα                                                       1,5 ευρώ
κτλ.

10.  Βιβλιογραφία και πηγές πληροφοριών
 
Είναι σημαντικό να καταγράψει ο κάθε μαθητής τις πηγές των πληροφοριών του (βιβλία, διευθύνσεις στο διαδίκτυο, πρόσωπα κ.λπ.). Στη σελίδα 56 του βιβλίου της Τεχνολογίας, μπορείς να δει με πιο τρόπο θα αναφέρει τα άρθρα περιοδικών, τα βιβλία, την προσωπική επικοινωνία ή τις ιστοσελίδες που χρησιμοποίησε.

5ο Βήμα:Μετά  το πέρας της εργασίας(γραπτής και ομοίωμα)  γίνεται  η παρουσίαση  αυτής  σε μορφή σεμιναρίου  στην τάξη.
                             
ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΕ ΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  ΣΧΕΤΙΚΑ  ΜΕ  ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
   
        


ΟΦΕΛΗ  ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Τα οφέλη από την ατομική εργασία είναι πάρα πολλά. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι τα ακόλουθα:

1) Δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσουν οι μαθητές την ικανότητα λήψης αποφάσεων.

Οι αποφάσεις που λάβετε κατά την διάρκεια του μαθήματος είναι σχετικές με την επιλογή:

  • της τεχνολογικής ενότητας που θα μελετήσει η ομάδα
  • του θέματος που θα μελετήσετε
  • των κατάλληλων εργαλείων και υλικών
  • της κατάλληλης κατασκευαστικής μεθόδου
  • του κατάλληλου πληροφοριακού υλικού για τη συγγραφή της εργασίας κλπ.

2) Ο καθένας από τους μαθητές  αποκτά σύγχρονες γνώσεις σε θέματα τα οποία έχει επιλέξει ο ίδιος αφού δεν διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη.

3) Μαθαίνει  να αναζητά, να αξιολογεί , να επιλέγει και να αξιοποιεί πληροφορίες.

4) Ασχολείται  με θέματα του ενδιαφέροντος του αφού ο ίδιος επιλέγει το θέμα το οποίο θα μελετήσει.

5) Αποκτά τη δυνατότητα μεθοδολογικής αντιμετώπισης των προβλημάτων. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την μελέτη του προβλήματος, την εύρεση των πιθανών λύσεων του και την επιλογή της καλύτερης λύσης.

6) Ο καθένας σας αν και μελετά ένα θέμα, στο τέλος μέσω των σεμιναρίων θα αποκτήσει και γνώσεις σχετικές με τα θέματα που παρουσιάζονται από τους υπόλοιπους συμμαθητές σας.

7) Συνδέει τη θεωρία με την πράξη μέσα από τη μελέτη και την κατασκευή ομοιώματος του αντικειμένου που επέλεξε ο καθένας από εσάς.

8) Μαθαίνει να χειρίζεται εργαλεία.

9) Μαθαίνει να θέτει κριτήρια και βάσει αυτών να λαμβάνει αποφάσεις.

10) Κατά την παρουσίαση των εργασιών  σε μορφή σεμιναρίων μαθαίνει να μιλάει και να αναλύει ένα θέμα μπροστά σε κοινό, να υποβάλει ερωτήσεις και να συμμετέχει σε συζητήσεις.

 


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια